شناسهٔ خبر: 154418 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

چهارخطه کوهدشت_زانوگه در انتظار مصوبه سفر رییس جمهوری

اسدزاده لرستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: با پیگیری استاندار و دستورات مقام عالی وزارت محور کوهدشت به زانوگه در زمره پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت.

داریوش اسدزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان) در خصوص پروژه محور کوهدشت_زانوگه توضیح داد: عملیات اجرایی چهار خطه پروژه کوهدشت_زانوگه به طول ۱۷ کیلومتر سال ۱۳۹۲ شروع شد که ۲ کیلومتر آن به انجام رسید.

 به گفته وی به دلیل عدم تامین اعتبار قراردادهای قبلی پیمانکاران خاتمه یافت و پروژه متوقف شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تامین اعتبار در شهریور سال جاری ۵ کیلومتر از مسیر با مبلغ اولیه ۳۶ میلیارد تومان تحت پیمان قرار گرفت.

اسدزاده عنوان کرد: در حال حاضر پیمانکار عملیات اجرایی را با خاکبرداری و خاکریزی و اجرای روسازی در چند جبهه شروع کرده است.

وی با اشاره به اینکه این محور به دلیل موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی و قرارگیری در مسیر عتبات عالیات دارای ترافیک بسیار بالایی است، گفت: مشخصات و هندسه جاده فعلی (دوخطه) جوابگوی نیاز این حجم از ترافیک نیست، بنابراین با پیگیری استاندار و دستورات مکرر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی این محور نیز در زمره پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه مطالعات این محور به طور کامل انجام شده است، در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی قطعات باقیمانده به پیمانکاران واجد صلاحیت واگذار خواهد شد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این محور نیز چهارخطه شده و دیگر شاهد بروز حوادث ناگوار در این محور نباشیم.

اسدزاده اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و بهره برداری از این مسیر را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.