شناسهٔ خبر: 154478 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

حمل کالا از مبدا خراسان شمالی ۱۷ درصد افزایش یافت

کالا حمل کالا توسط ناوگان باری از مبدا خراسان شمالی به سایر نقاط کشور در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: طی این مدت ۲ میلیون و ۶۴۸ هزار تن انواع کالا توسط ۱۸۱ هزار ناوگان باری استان جا به جا شدند.

 مشتری با اشاره به افزایش ۱۰.۶ درصدی حمل کالا از نظر وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین افزود: عمده کالای حمل شده شامل ۴۵.۲ درصد سیمان، ۱۴.۳ درصد کود اوره، ۳.۸ درصد پودر آلومینیوم و ۲ درصد شکر بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین بیشترین حمل بار از بجنورد (۵۸ درصد)، اسفراین (۴۷ درصد) و فاروج (۴۰ درصد) انجام شد.

وی ادامه داد: ۲۷ شرکت حمل و نقل کالا، ۸ هزار و ۶۲۸ راننده و ۵ هزار و ۱۱۴ دستگاه ناوگان باری حمل کالاهای اساسی خراسان شمالی و سایر استان‌ها را بر عهده دارند. 

به گفته مشتری رسیدگی به تخلفات حوزه حمل و نقل کالا در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ با نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انجام می‌شود و شهروندان، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه گویای ۱۴۱ به منظور رسیدگی اطلاع دهند.