شناسهٔ خبر: 15449 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اخبار استان‌ها در هفته گذشته:

تلاش برای انتقال زائران اربعین حسینی از مرز/ بازگشایی محورهای مسدود شده در برف و کولاک/ مختومه شدن پرونده مسکن مهر استان مرکزی در دهه فجر

برف روبی بررسی وضعیت بافت‌های فرسوده استان همدان با حضور وزیر راه و شهرسازی،تلاش برای انتقال زائران اربعین حسینی از مرز عراق، ارائه خدمات به زائران پیاده آستان قدس رضوی و آخرین وضعیت مسکن مهر برخی از استان‌ها، از جمله اتفاقات هفته‌ گذشته استان‌ها در حوزه راهی و شهرسازی بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است.

نام استان

مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته

همدان

نهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار سه‌شنبه ۱۷ آذر ماه با بررسی بافت‌های نابسامان استان همدان و با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه برگزار ‌شد.

ارایه گزارش عملکرد و آیین‌نامه کارگروه پیش‌گیری و پیش‌نگری از گسترش بافت‌های نابسامان شهری ستادهای ملی و استانی بازآفرینی شهری توسط معاونت اجتماعی قوه قضاییه، ارائه گزارش عملکرد هیئت‌های حل اختلاف (کارگروه ماده ۹) توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ارائه گزارش وضعیت مناطق نابسامان شهری و عملکرد ستاد‌های استانی و شهرستانی استان همدان در دستور کار این جلسه قرار داشت.

خراسان رضوی

قطعه اول و دوم پیاده‌راه زائران بارگاه منور رضوی در محور نیشابور_ باغچه به طول ۲۲ کیلومتر با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسوولان کشوری و استانی افتتاح شد.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اعلام کرد: تمامی واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر این استان در دهه فجر امسال به‌بهره‌برداری می‌رسد و تنها ۵۷۵ واحد باقی می‌ماند که در تلاشیم این واحدها را هم تا پایان سال افتتاح کنیم و تحویل متقاضیان بدهیم.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان درباره بازدید اخیر خود و استاندار و معاونان وی، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی خوزستان از محور اهواز-دهدز گفت: به‌منظور ایمن سازی این محور هم‌اکنون ۱۱ پروژه در حال اجراست و ۵ پروژه نیز به تصویب رسیده‌است. برای اجرای این ۱۶ پروژه ۲۱۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی اختصاص یافته است.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از تلاش راهداران برای بازگشایی ۶۲۵ محور روستایی این استان خبر داد.توحید اخلاقی  با تأکید بر این که به رغم بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی، تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان باز است گفت: یکشنبه شب یکی دو محور به‌صورت موقت بسته شده بود که الحمدلله با تلاش راهداران مشکلات برطرف شد و رفت و آمد در این محورها جریان دارد.

مازندران

مدیرمسکن و شهرسازی استان مازندران اعلام کرد در صورت رفع مشکلات مربوط به وام بانک مسکن برای متقاضیان مسکن مهر استان، امیدواریم تا پایان سال جاری۹۰ درصد پروژه‌های مسکن مهر مازندران به بهره‌برداری برسد.

هرمزگان

نماینده وزیر نیرو در مسکن مهر کشور از رفع بخش عمده‌ای از مشکلات زیرساختی سایت مسکن استان هرمزگان تا خردادماه سال آینده خبر داد. امیر کمالی در این خصوص  افزود: در طرح غربالگری زیرساخت‌ها مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب شهرک مسکن مهر هرمزگان برآورد شد.

یزد

دیرکل اداره راه و شهرسازی یزد از تکمیل سایت مسکن مهر این استان در سه ماهه پایانی سال ۹۴ خبر داد.غلامرضا رضایی بیان کرد: یزد درکل دارای ۲۲ هزار و ۴۶ واحد مسکن مهر است که از این تعداد هشت هزار و ۶۸۰ واحد مربوط به قراردادهای تعاونی ۹۹ ساله، یکهزار و ۸۱۸ واحد مربوط به قراردادهای سه‌جانبه، ۹۴۳ واحد برای خیرین، ۶۰۷ واحد برای بهزیستی، یکهزار و ۱۰۲ واحد با قراردادهای اجاره‌داری پنج ساله و پنج هزار و ۱۵۱ واحد تحت عنوان خودمالکین ایجاد شده است.

سمنان

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان اعلام کرد با تلاش این اداره کل و همچنین مسئولان بنیاد مسکن استان تا پایان سال جاری حدود ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسد و تنها ۱۷درصد باقی می‌ماند که سال آینده افتتاح خواهد شد. اسماعیل صادقی در خصوص وضعیت مسکن مهر استان سمنان گفت: از مجموع ۳۲ هزار و ۸۲۰ واحد، ۲۷ هزار و ۷۹۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۵۰۲۳ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به این که تاکنون ۸۰ درصد پروژه‌های مسکن مهر در این استان به بهره‌برداری رسیده‌است، اعلام کرد: بیشتر واحدهای باقی‌مانده تا آخر امسال تحویل متقاضیان می‌شود و در نهایت نیمه اول سال آینده کل پروژ‌ها مسکن مهر گیلان به بهره‌برداری خواهد رسید.

خراسان شمالی

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی از پایان پروژه مسکن مهر این استان در اوایل سال آینده خبر داد. علی‌اصغر بدیعی مقدم درخصوص وضعیت مسکن مهر خراسان شمالی در ابتدای آغاز این طرح تا کنون گفت: تعداد کل واحدهای استان ۲۴ هزار و ۲۲۲ واحد بوده که تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰۵ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

مرکزی

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: در پی بارش سنگین برف در ۲شبانه روز گذشته به میانگین ۱۵ سانتیمتر بیش از۴۰۰نیروی راهدار در قالب اکیپهای برف روب ،با بکارگیری ۳۲۰دستگاه انواع خودرو و ماشین آلات راهداری به گردنه های برف گیر و محورهای شریانی استان اعزام و مستقرشده و همچنین۳۲ راهدارخانه ثابت و سیار تابعه این اداره کل به حالت آماده باش درآمدند.

همدان

با اعزام ۹۸۷ سرویس ناوگان عمومی از استان همدان به مرز مهران برگی دیگر از سفری معنوی برای زائران اربعین حسینی برای بخش حمل و نقل عمومی استان رقم خورد.

مدیرکل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان همدان تردد انواع وسایل نقیله به ثبت رسیده در محورهای مواصلاتی استان را در نیمه اول آذر ماه ۴ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۴۶۵ خودرو  اعلام کرد.

خراسان شمالی

رئیس اداره راه و شهرسازی شیروان از تجهیز ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به منظور ارائه خدمات در زمستان در محورهای شهرستان شیروان واقع در خراسان شمالی خبر داد.

عبدالرضا زراعتکار با اشاره به قرار گرفتن در فصل سرما و اجرای طرح زمستانه، گفت: در همین راستا راهداران این شهرستان در دو راهدارخانه مرکزی شیروان و راهدارخانه ینگه قلعه بخش قوشخانه در آمادگی کامل به منظور خدمت‌رسانی به رانندگان عبوری هستند.

آذربایجان‌غربی

هفت مسافر گرفتار در كولاك شديد در آذربایجان‌غربی با اجراي به موقع عمليات برفروبي در راه روستايي قورديك عليا و سفلي از مرگ حتمي نجات يافتند.

آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی از تلاش راهداران استان برای بازگشایی ۲۲۶ محور روستایی این استان خبر داد. همزمان رئیس اداره راه و شهرسازی عجب‌شیر هم از آمادگی کامل گروه‌های راهداری این شهرستان برای اجرای راهداری زمستانی در این شهرستان خبر داد.

کردستان

مسیر بیجار - زنجان و بیجار سه راهی دیواندره در کردستان که صبح دوشنبه بر اثر بارش برف و کولاک شدید بسته شد با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد. مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: باوجود بازگشایی این محور اما کولاک همچنان برقرار است و رانندگان برای تردد از این محور باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

گیلان

رئیس اداره ماشین آلات راه و شهرسازی گیلان از اعزام ماشین آلات راهداری این اداره کل برای کمک به بازگشایی گردنه کوهین در قزوین خبر داد.

به منظور رفاه حال مسافران وبازگشایی راههای موصلاتی ، اداره کل راه وشهرسازی گیلان دستگاههای سنگین راهداری را برای کمک به بازگشایی راهها به استان قزوین اعزام کرد.

کردستان

به گفته مدرس گرجي مدير راهداري راه و شهرسازي کردستان در جريان بارش برف و کولاک در مسيرهاي استان، اکيپ‌هاي برف‌روبي ديواندره به محض اطلاع از وضعيت نامساعد يک خانم باردار در روستاي کرفتو، هرچند به شدت درگير عمليات برفروبي در مسيرهاي اصلي و بين‌شهري بوده ولي با اين وصف به سرعت براي نجات اين زن وارد عمل شده، وی را به درمانگاه رسانده و نسبت به نجات او اقدام کردند.

مازندران

مديركل راه و شهرسازي استان مازندران عنوان کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسي و ورود توده هواي سرد به كشور، راهداران اين اداره كل با استقرار در مناطق برفگير و كوهستاني، آمادگي كامل براي اجراي عمليات راهداري را دارند.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح زمستانی راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با فعال شدن ۴۶ اکیپ راهداری آغاز شد. خلیل محبت‌خواه در بازديد از محورهاي مواصلاتي اين استان گفت: همزمان با آغاز فصل سرما و در آستانه زمستان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط طرح زمستانی خود را برای خدمات‌رسانی به هموطنان آغاز کرد تا در فصل زمستان با آماده‌باش کامل در خدمت‌رسانی به رانندگان و مسافران در سطح جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل آماده و مهیا باشیم.

کرمانشاه

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه از رفع ۴ نقطه حادثه ساز در اين حوزه خبر داد. بساط عسگري گفت: پس از بازديد مديركل و مطالعات انجام شده رفع نقاط حادثه ساز در مسير تختگاه صورت خانم منتهي به سد آزادي به سمت ثلاث و همچنين تعریض قوس‌هاي گردنه مله فردين در ۱۵ كيلومتري شهرستان دالاهو در دستور كار قرار گرفت.

کردستان

محمدراشد مدرس‌گرجی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان: در جریان بارش‌های دو روز گذشته ۳۰۰ مسافر در راه مانده‌ در راهدارخانه‌ها اسکان داده شده‌اند.

خراسان رضوی

معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه از آسفالت قسمتی از معابر و برقراری خط اتوبوس جهت مسکن مهر شهرستان تربت حیدریه در خراسان رضوی خبر داد. همچنین رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان تايباد از پایان عملیات اجرایی تعریض و روکش آسفالت گرم در محور تایباد – باخرز در این استان خبر داد.

گلستان

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی در نامه‌ای به حسن صادق‌لو استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی را در رابطه با ساخت‌و‌سازهای خلاف در محور زیارت-ناهارخواران ابلاغ کرد.

خراسان رضوی

محمد پارسا، مدير ساخت و توسعه راه‌هاي اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي گفت: از ابتداي سال ۹۳ بيش از ۳۷۳ كيلومتر از راه‌هاي روستايي استان آسفالت شدند و ۲۹۰ كيلومتر راه روستايي نيز احداث شده است.

خوزستان

آیین اعطای اعتبارنامه منتخبان انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان، مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان و اعضای هیئت اجرایی و نظارت انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان خوزستان برگزار شد.

یزد

اعتبارنامه اعضای اصلی و علی البدل هفتمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد که به امضای وزیر راه و شهرسازی رسیده است، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به آنان اعطاء شد.

سیستان و بلوچستان

مطالعه احداث جاده بندر چابهار به بندر گواتر ایران به طول ۱۲۰ كيلومتر در ایرانشهر آغاز شد. رئيس اداره فني و امور مهندسان مشاور اداره كل راه و شهرسازي ايرانشهرگفت: در راستاي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر گسترش سواحل مكران از بندر گواتر ایران تا بندرعباس عمليات مطالعه احداث اين جاده ساحلي به طول ۱۲۰ كيلومتر آغاز شد.

بوشهر

مديركل راه و شهرسازي استان بوشهر گفت: ساخت بزرگراه اهرم تنگستان به برازجان به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که در این راستا ۲۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

لارستان

مدیر فنی اجرایی اداره کل راه و شهرسازی لارستان گفت: درصورت تامین اعتبار لازم پروژه کتابخانه مرکزی لار به بهره‌برداری می‌رسد.

کرمان

رييس راه و شهرسازي شهرستان رفسنجان از بازپس‌گيري ۴ هزار و ۱۷۳ مترمربع اراضي ملي محمديه شهرستان رفسنجان در استان کرمان خبر داد. مدير املاك و حقوقي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمان گفت: پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سالجاري حدود ۵ هزار فقره از اسناد مالكيت دولت تك برگ شوند.

اصفهان

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۹۰ هزار مترمربع از اراضی شهرستان کاشان رفع تصرف شده و به بیت المال بازگردانده شده است.

 

 

نظر شما