شناسهٔ خبر: 154506 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات آماده سازی بزرگترین «صنعت شهر مسکونی» در خواف 

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به آغاز عملیات آماده سازی بزرگترین صنعت شهر مسکونی کشور در خواف گفت: در یک اقدام جهادی و با کمک‌ دولت، فرآیند خانه دار شدن کارکنان صنایع استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن تسهیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: در سایت نهضت ملی مسکن خواف که امروز عملیات آماده سازی آن آغاز می‌شود ۷۵۸۸ واحد در مساحت ۱۰۰۰هکتاری پیش بینی شده است که در فاز اول  ۱۷۰ هکتار با ظرفیت  ۳۰۰۰ واحد ان مربوط به سایت تخصیص یافته به شهروندان خوافی متقاضی نهضت ملی و ۱۱۰ هکتار به استعداد  ۱۷۰۰ واحد آن نیز مربوط به سایت نهضت ملی کارکنان مجتمع فولاد سنگان خواف است.

وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن برای کلیه صنایع منطقه تامین شده است، عنوان کرد: ساخت یکی از بزرگترین «صنعت شهرهای» کشور با چهار هزار و ۷۰۰ واحد در خواف در این مرحله آغاز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: نگاه بدنه کارشناسی و مدیریت این اداره کل، به سمت گسترش صنعت شهرها در استان بوده تا در کنار ابر پروژه نهضت ملی مسکن، قدری از مشکلات مردم کاسته شود.

وی از پیشرفت فیزیکی چشم گیر و مطلوب  نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی خبر داد و افزود: اکنون ۱۱۸ هزار واحد مسکونی به شکل های مختلف در خراسان رضوی در حال ساخت است.