شناسهٔ خبر: 154522 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک؛

خودباوری و مشارکت بانوان همکار با مدیریت جدید افزایش یافته است

مرضیه جوازی طی سال‌های اخیر در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، نرخ خودباوری، مشارکت اجتماعی و اقتصادی بانوان و همچنین نقش آفرینی و تاثیرگذاری در اجرای برنامه‌ها و ارائه خدمات به مشتریان شرکت به نحو مطلوب و چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مرضیه جوازی مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با توجه به اهمیت حضور زنان در توسعه اقتصادی و مشارکت‌های اجتماعی در کشور، پست‌های سازمانی و مشارکت بانوان در حوزه‌های فنی، تخصصی و اجتماعی با حمایت های مدیرعامل شرکت رشد مطلوبی داشته و هم اکنون شاهد رشد شاخص ‌های توسعه و تعالی در شرکت هستیم.

جوازی با اشاره به آموزش ضمن خدمت و جانشین پروری در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: با حمایت‌های مدیرعامل، بانوان در این عرصه موفق عملکرده و هم اکنون تعداد مدیران پایه و مدیران میانی در ستاد و استانها سالانه افزایش مطلوبی داشته و در حال حاضر ۱۰ مدیر پایه و ۱۲ مدیر میانی از میان بانوان در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مشغول به ارائه خدمات فنی و تخصصی به پروژه‌های عمرانی هستند که با طی کردن دوره‌های ضمن خدمت و مدیریتی در این جایگاه مشغول به خدمت شده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی طی سال برای توانمند کردن بانوان و نقش آفرینی آنها در شرکت برنامه‌ریزی شده است خاطر نشان کرد: در عرصه اجتماعی با حمایت از حقوق بانوان زمینه‌ساز حضور پررنگ‌تر بانوان در عرصه‌های تصمیم‌سازی بودیم که با نخبه و جانشین پروری توانسته‌ایم بانوان را برای احراز پست‌های مدیریت میانی و پایه آماده کنیم. جوازی با اشاره به اینکه هم اکنون در این شرکت بانوان تحصیلات مطلوبی دارند افزود:  در حال حاضر بانوان شرکت  با مدارک تحصیلی دکترا  ۲ نفر، کارشناسی ارشد ۷۶ نفر، کارشناسی ۷۳ و فوق دیپلم نیز ۲۳ نفر مشغول به ارائه توانمندی‌های خود هستند.

وی با اشاره به افزایش سطح حمایتی از بانوان در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: در بخش بهداشت و سلامت، انجام معاینات پزشکی دوره‌ای، تصویب اجرای طرح غربالگری بیماری‌های خاص برای بانوان شاغل در شرکت، حضور پزشک مقیم در شرکت از جمله اقدامات در این بخش بوده است.

مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: در حوزه ورزش برگزاری اردوهای کوهنوری خانوادگی به منظور ارتقای نشاط جمعی همکاران، به‌روزرسانی تجهیزات سالن ورزشی شرکت برای استفاده بانوان، استفاده از خدمات مربی ورزشی دارای صلاحیت برای بانوان، تشکیل تیم‌های ورزشی برای حضور فعال در جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی درون سازمانی و برون سازمانی به مناسب‌های مختلف، حضور در جشنواره ورزشی وزارت راه و شهرسازی و کسب مقام‌های اولی تا سومی در رشته‌های مختلف از جمله دستاوردهای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخش ورزش بانوان است.

وی اضافه کرد: به مناسبت‌های مختلف با برگزاری برنامه‌های فرهنگی نسبت به برگزاری سلسله جلسات سخنرانی در حوزه تحکیم خانواده با عناوین، خانواده سالم و تربیت اسلامی فرزندان، تحکیم روابط خانواده، خانواده سالم و متعادل، تاثیر نماز بر تحکیم خانواده و شاد زیستن را برای تمامی همکاران در سراسر کشور به صورت وب کنفرانس برگزار کرده‌ایم.

جوازی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی شامل آسیب‌شناسی خانواده،  اخلاق فردی، اجتماعی و اداری، فرهنگ‌سازمانی، نظارت همگانی و سرمایه اجتماعی، برنامه‌ریزی برگزاری دوره آموزشی «جهاد تبیین»، توجه به موضوعات حجاب و عفاف و آگاه‌سازی از دیگر برنامه‌های ویژه برای توانمند سازی بانوان شرکت بوده است.