شناسهٔ خبر: 154523 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

۹۰ هزار مورد آزمایش فنی و تخصصی در ابر پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه ثبت شد

رحمت اله نجفی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی، با دقت، سرعت و منطبق بر استانداردهای ملی و بین‌المللی موفق شد با ثبت ۹۰ هزار مورد آزمایش فنی و تخصصی نسبت به ارتقای کیفی پروژه راه آهن اردبیل- میانه اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، رحمت‌الله نجفی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل گفت: راه آهن اردبیل – میانه به طول ۱۸۵ کیلومتر یکی از صعب‌العبورترین پروژه‌های ریلی کشور است که ضمن کاهش مسافت و زمان سفر  موجب رونق گردشگری منطقه خواهد شد.

نجفی با اشاره به جزئیات ارائه خدمات ارتقاء کیفیت به این پروژه و استقرار واحد آزمایشگاهی تصریح کرد: بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ مورد آزمایش مقاومت مصالح و غیر مخرب، ۲۹ هزار و ۸۷۵ مورد آزمایش خاک، یک‌هزار و ۶۰۰ متر عمیات حفاری مورد نیاز مطالعات ژئوتکنیک، ۱۳۰ مورد آزمایشات شیمیایی (سیمان، آب و ...)، ۱۶ هزار و ۴۳۵ مورد آزمایش بتن، بیش از یک‌هزار و ۱۴۳مورد آزمایش بارگذاری صفحه‌ ای و آزمایش VSS، درخصوص پروژه‌ راه‌آهن اردبیل- میانه انجام و به کارفرما تحویل شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این پروژه بیش از ۱۵ هزار و ۷۰ متر عملیات حفاری نیز به ثبت رسیده است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گفت: وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر خود به استان اردبیل ضمن بازدید از راه‌آهن اردبیل- میانه از پروژه نهضت ملی مسکن استان بازدید کرد.

نجفی افزود: این آزمایشگاه در حوزه نهضت ملی مسکن نیز در بخش آماده سازی شهرک شهید سلیمانی که در قالب ۱۵ هزار واحد مسکونی و در ۶۴۵ هکتار زمین در حال احداث است، با استقرار واحد محلی در کنترل کیفی این پروژه حضور تاثیرگذاری دارد.