شناسهٔ خبر: 154525 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخذ مجوز اعتباری ماده ۲۳ برای محور مواصلاتی شرق هرمزگان

پل شریفی هرمزگان مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان از اخذ مجوز ماده ۲۳ (ردیف اعتباری ملی) محور مواصلاتی جاسک-بشاگرد-قلعه گنج-رودبار جنوب-محمدآباد ریگان در شرق استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی هرمزگان، عباس کمالی با اشاره  به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص رفع محرومیت از منطقه مکران، اظهارکرد: توسعه پسکرانه جاده ترانزیتی بندر جاسک،  بشاگرد،  قلعه گنج، رودبارجنوب و محمدآباد ریگان به عنوان بخشی از طرح توسعه حمل و نقل شهید سپهبد قاسم سلیمانی با هدف افزایش ترانزیت بار و مسافر و بهره‌وری انرژی در بخش حمل و نقل در دولت سیزدهم برنامه ریزی و اقدام لازم برای اخذ مجوز و تامین اعتبار ماده ۲۳  قانون الحاق محور مواصلاتی مهم در حال انجام است.

وی افزود: این محور از جمله مسیرهای پر تردد، حادثه‌خیز و استراتژیک است که از مناطق کوهستانی صعب‌العبور می‌گذرد و  بندر جاسک هرمزگان را به جنوب و شرق استان کرمان متصل می‌کند.

مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان با اشاره به نقش حائز اهمیت محور جاسک - محمدآباد ریگان در توسعه اقتصاد دریایی کشور، اظهار کرد: از مجموع مسیر ۴۷۵ کیلومتری بین استان های هرمزگان و کرمان، ۱۸۰ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی استان هرمزگان، ۲۲۶ کیلومتر در شهرستان های جنوب استان کرمان و ۶۴ کیلومتر از آن در شهرستان بم آن استان واقع است.

وی در تشریح ساخت این محور اظهار کرد: با توجه به مطالعات انجام شده در استان هرمزگان این مسیر نیاز به بهسازی، نوسازی و اصلاح قوس ها و شیب های تند و حذف نقاط حادثه خیز دارد به گونه ای که ۹ دستگاه پل بزرگ حدفاصل جاسک تا گوهران   مطالعه شده و تاکنون عملیات احداث پل کوئیک با هفت دهانه ۱۵ متری و پل شریفی (۳) با سیزده دهانه ۲۰ متری تکمیل و در حال بهره برداری است.

 مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بیان کرد: همچنین در این محور پل شریفی ۱ با ۱۷ دهانه ۱۵ متری و دو کیلومتر راه های طرفین با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجرا است.