شناسهٔ خبر: 154532 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۹۰ کیلومتر باند از راه‌های شهرستان تفرش برفروبی شد

برف رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش گفت: در پی بارش برف، روز گذشته راه‌های شهرستان تفرش به طول ۹۰ کیلومتر باند برفروبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، روح اله شمسی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش با اشاره به بارش برف و وقوع کولاک در گردنه‌های برفگیر و کوهستانی شهرستان تفرش گفت: در ۲۴ ساعت گذشته برای برقراری تردد ایمن در محورهای مواصلاتی، ۹۰ کیلومتر باند از راه‌های تفرش برفروبی شد.

وی افزود: در این راستا برای جلوگیری از یخ‌زدگی سطح راه ۵۰ تن مخلوط شن و نمک در سطح راه‌ها پخش شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش تصریح کرد: در عملیات برفروبی و تلاش برای باز نگه داشتن راه‌ها هشت دستگاه ماشین آلات راهداری سنگین، نیمه سنگین و سبک شامل دو دستگاه نمک‌پاش مکانیزه، یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه کامیون برفروب، یک دستگاه کامیونت گشت سیار و دو دستگاه وانت بکار گرفته شد تا تردد خودروهای عبوری با سهولت بیشتری انجام شود.

گردنه‌های نقره کمر و گیان، دو گردنه برفگیر در دو محور اصلی شهرستان تفرش هستند که روز گذشته با تلاش ۱۱ نفر راننده و راهدار و فعالیت دو راهدارخانه مرکزی و نقره کمر عملیات برفروبی در آن‌ها صورت پذیرفت.