شناسهٔ خبر: 154561 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

نصب ۲۱ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

c982e6f1-94ec-43e1-83dd-c97dc073ce56.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از نصب کیلومتر نیوجرسی در ۲۱ کیلومتر محورهای ارتباطی استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با حضور در جلسه پیشگیری از تصادفات درون شهری و برون شهری که در محل سالن اجتماعات دادسرای عمومی وانقلاب ارومیه برگزار شد، با اشاره به پروژه های حذف نقاط حادثه خیز استان خاطر نشان کرد: از ۳۴نقطه حادثه خیز مصوب در سال های قبل، ۱۱ مورد قبل از جلسه پیشین رفع شده بود و با پیگیری های انجام شده ۴ مورد دیگر هم رفع شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۱۰ مورد از نقاط حادثه خیز  برای رفع و آشکارسازی هم اکنون در دست اقدام بوده و ۱۰ مورد هم در حیطه پروژه های این اداره کل قرار ندارد.

وی با اشاره به نقاط حادثه خیز جدید اذعان کرد: ۲۴ نقطه حادثه خیز در سال جاری مصوب شده است که از این تعداد نیز ، ۴ مورد رفع و صورتجلسه آن نیز تنظیم و امضا شده، ۱۰ نقطه در حال برگزاری مناقصه و ۳ مورد هم در دست تامین اعتبار و ارائه طرح ایمن سازی از سوی مشاور است و در صورت تعیین تکلیف آزاد راه ارومیه - تبریز ۷ مورد هم بلافاصله امکان حذف و رفع دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: از جلسه قبل تاکنون ۷ کیلومتر نیوجرسی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان نصب شده است تا طول نیوجرسی های نصب شده در طول ۹ ماه گذشته به ۲۱ کیلومتر برسد.

وی گفت: در کمتر از یک ماه گذشته  همچنین بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر خط کشی در سطح استان صورت گرفته و علاوه بر آن به نقاط پر تصادف اعلام شده از سوی پلیس نیز توجه ویژه ای داریم و ۷ کیلومتر از ۱۴ کیلومتر روشنایی گردنه قوشچی اورهال شده و ۳ کیلومتر باقی مانده نیز در ماه جاری انجام می‌شود.

وی با توجه به خاموشی برخی از مسیرها افزود: علی رغم انجام عملیات روشنایی، سرقت کابل یکی از عوامل قطعی روشنایی مسیر است که باید با آن مقابله شود.

دست نشان با اعلام اینکه در استان با فقر تابلو و علائم مواجه هستیم خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیازمند ۲۰۰ هزار تابلو در استان هستیم که افزایش آن نیازمند تامین اعتبارات لازم است.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده گفت: از جلسه قبل تا کنون ۱۰۰ تابلو اطلاعاتی‌ و  ۴۰۰ تابلو کامپوزیت مسیرنما در محورهای مواصلاتی نصب شده و موافقت لازم برای نصب ۶ دستگاه دوربین ثبت تخلفات نیز اخذ شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در پایان اعلام کرد: بالغ بر یک هزار دستگاه کلاه کاسکت ایمنی نیز در بین موتور سواران سطح استان توزیع شده است.