شناسهٔ خبر: 154563 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۰ برابری طول آسفالت و ساخت راه های روستایی در سلماس

a899a4e5-6121-4ade-bf87-56cf4c09c237.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش ۱۰ برابری طول آسفالت و ساخت راه‌های روستایی در شهرستان سلماس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با فرماندار شهرستان سلماس دیدار و پروژه ها و اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده ای در این شهرستان را تشریح کرد.

وی گفت: ۱۰۵ کیلومتر بزرگراه، ۵ کیلومتر راه اصلی و ۶۳۷ کیلومتر راه روستایی در شهرستان سلماس وجود دارد  که با توجه به سایر شهرستان ها آمار وجود بزرگراه در سلماس بسیار امید بخش است.

وی ادامه داد: شهرستان سلماس با ۱۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۹۴ روستای آسفالت شده رتبه ۱۱ در استان را به خود اختصاص داده است و آسفالت مابقی راه های روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.

دست نشان با بیان اینکه تمامی اعتبارات راه های روستایی بصورت استانی تامین می شود، اعلام کرد: تابلو و علائم ایمنی به عنوان زبان گویای جاده ها یکی از اولویت های ما بوده و به جهت جبران کمبود اعتبار در این بخش، برآورد لازم برای خط کشی راههایی که عملیات روکش آن آغاز می شود، مدنظر قرار گرفته و بلافاصله بعد از روکش آسفالت، خط کشی آن سریعا اجرا می شود.

وی گفت: درسال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روکش، آسفالت و احداث راه روستایی ۱۰ برابر افزایش یافته و تلاش می شود همین روند در سال آینده هم تداوم داشته باشد.

دست نشان ادامه داد: راه های روستایی اولیا و سفلی، راه‌های آنتی اخیان، همت آباد، خورخورا راه توریستی آبگرم و مسیر صعب العبور دلرزی در حدود ۱۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان از جمله پروژه های ساخت راههای روستایی  این شهرستان بود.

وی خاطر نشان کرد: امسال برای پروژه های مصوب روستایی بطول ۲۰ کیلومتر مجموعاً ۸۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴۰ میلیارد تومان از منابع ملی برای پروژه های ایمنی حوزه شهرستان سلماس اختصاص یافته که پروژه های مناسب و درخوری تعریف شده است و اجرا و بهره برداری از آن  در ارتقا شاخصه های ایمنی تاثیربسزایی خواهد داشت.