شناسهٔ خبر: 154631 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته ای که گذشت:

تخلیه نزدیک به ۱۵.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور /اتصال انزلی به شبکه ریلی موجب فعال شدن ۸۰ درصد ظرفیت بندر می شود

بندر انزلی تخلیه نزدیک به ۱۵.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور و فعال شدن ۸۰ درصد ظرفیت بندر انزلی با اتصال به شبکه ریلی از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است:

اتصال انزلی به شبکه ریلی موجب فعال شدن ۸۰ درصد ظرفیت بندر می شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از پیگیری مدیران عامل سازمان بنادر و شرکت راه آهن برای اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی با احداث یک خط آنتنی خبر داد و گفت: در صورت اتصال این بندر به راه آهن می توان از ۸۰ درصد ظرفیت ۱۰ میلیون تنی بندر انزلی استفاده بهینه داشت.

برنامه ریزی سازمان بنادر برای دوره های تخصصی ایمنی کانتینر و کالای فله خشک 

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اجرای دقیق و موثر الزامات مربوط به ایمنی کالاهای خطرناک، از برگزاری دوره های مختلف آموزشی در زمینه ایمنی حمل، جا به جایی و نگهداری کالای خطرناک، با هدف ارتقای سطح ایمنی بنادر و استانداردسازی خدمات بندری، خبر داد.

تخلیه نزدیک به ۱۵.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور 

معادل ۱۵ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۷۹ تن کالاهای اساسی تا پایان آذر ماه امسال در بنادر کشور تخلیه و به وسیله ۶۰۳ هزار و ۴۰۶ دستگاه کامیون و ۱۸ هزار و ۸۳۰ واگن از بنادر خارج شده است.

سرعت تخلیه و بارگیری در بنادر به استاندارد جهانی نزدیک شود 

رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: باید سرعت تخلیه و بارگیری کالاها و روند انجام تشریفات ترخیص در بنادر افزایش یابد و زمان انجام تشریفات به استاندارد جهانی( ۵ تا ۱۰ روز) نزدیک شود.

ترانشیپ کانتینر از مبدا چابهار به بنادر داخلی خلیج فارس امکان پذیر شد 

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اولین محموله کانتینرهای ترانشیپی در بندر چابهار از شناورهای کانتینری مادر تخلیه و به مقصد بنادر داخلی خلیج فارس بارگیری و حمل خواهد شد.

عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد 

وزیر راه و شهرسازی با صدور حکمی محمد حسین علامه را به عنوان عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادرو دریانوردی منصوب کرد.