شناسهٔ خبر: 154633 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۵۵ هزار و ۷۱ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در دولت سیزدهم نوسازی شد

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام برگزاری دهمین آیین بهره‌برداری از واحدهای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در زنجان، گفت: با احتساب بهره‌برداری از ۷۷۰ واحد نوسازی مسکن در زنجان از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۵۵۰۷۱ واحد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: همزمان با سفر هیات دولت به استان زنجان طرح کلید به کلید با واگذاری ۴ واحد مسکونی به ۴ خانوار ساکن در محله سکونتگاه غیررسمی پرخطر کوی فلسطین زنجان، اجرایی و آغاز می‌شود.

آغاز طرح کلید به کلید در زنجان

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: با اهتمام مجدانه اداره کل راه و شهرسازی  استان زنجان در دولت سیزدهم و تحقق وعده دور اول سفرهای استانی به استان زنجان به ساکنین کوی فلسطین از محلات سکونتگاهی پر خطر زنجان، طرح کلید به کلید ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری (موضوع بند ث قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور) فردا ۱۶ دی با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی با تحویل واحدهای نوساز به ۴ خانواده آغاز و اجرایی می‌شود.  

بهره‌برداری از ۷۷۰ واحد نوسازی شده در زنجان

آیینی در ادامه از برگزاری دهمین آیین بهره‌برداری از واحدهای نوسازی مسکن در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری ایران خبر داد.

به گفته این مقام مسئول، با احتساب بهره‌برداری از ۷۷۰ واحد نوسازی مسکن در استان زنجان از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۵۵۰۷۱ واحد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری در قالب دهمین سلسله آیین افتتاح گروهی به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۲۰۳ هزار واحد در دست نوسازی بوده که بیش از ۱۸۲ هزار از آن در این دولت شروع شده است.