شناسهٔ خبر: 154658 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

افتتاح ۴ هزار و ۱۳۴ واحد مسکونی بنیاد مسکن در شهرها و روستاهای استان زنجان

غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام بهسازی و آسفالت ۲۲۰ کیلومتر از معابر روستایی استان زنجان از افتتاح ۴ هزار و ۱۳۴ واحد مسکونی روستایی و شهری در سفر رییس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به استان خبر داد.

غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از برنامه‌های افتتاح و همچنین آغاز عملیات اجرایی فعالیت های آن بنیاد را در حوزه مسکن روستایی، مسکن شهری، آماده سازی زمین و واگذاری اراضی برای تولید مسکن به متقاضیان و همچنین تامین زیرساخت‌های روستایی در استان زنجان هم‌زمان با سفر رییس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به آن استان، تشریح کرد.

آماده‌سازی ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از برنامه‌های امروز در استان زنجان را مرتبط با آماده سازی و تحویل زمین برای تولید مسکن عنوان کرد و گفت: تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است. امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام شده و متقاضیان واجد شرایط به بنیاد مسکن معرفی شود.

تحویل ۴ هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان

صالحی ادامه داد: در بخش مسکن روستایی، مصوبه سفر نخست رییس‌جمهوری به استان احداث ۱۰ هزار واحد بود که هم‌اکنون۴ هزار واحد آن تکمیل شده و در مراسمی به متقاضیان تحویل خواهد شد. از این ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی حدود ۸ هزار و ۵۰۰ واحد به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌ و دارای پیشرفت در احداث هستند.

۱۳۴ واحد مسکن شهری زنجان تحویل می‌شود

وی افزود: در بخش مسکن شهری حدود ۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن آغاز شده است که دارای پیشرفت میانگین ۵۵ درصد است و از این تعداد واحد ۱۳۴ واحد مسکن شهری امروز ۱۶ دی ماه در سفر رییس جمهوری افتتاح می‌شود.

۸۷ هزار جلد سند روستایی در زنجان صادر شد

این مقام مسئول توضیح داد: در سفر رییس جمهوری به استان زنجان امروز هشتاد و هفت هزارمین سند روستایی به متقاضیان در برنامه است.

بهسازی ۲۲۰ کیلومتر از معابر روستایی استان زنجان در دولت سیزدهم

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری برای بهسازی معابر روستایی زنجان گفت: در دو سال گذشته و در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به میزان ۳۲۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش انجام و ۱۳۰ کیلومتر از معابر روستایی در سطح کشور آسفالت و بهسازی شد.

به گفته وی، امسال نیز به میزان ۳۰۰  میلیاردتومان اعتبار برای بهسازی و آسفالت معابر استان زنجان در نظر گرفته شده و ۹۰ کیلومتر از معابر روستایی زنجان در این برنامه بهسازی و آسفالت است که بخش عمده ای از آن انجام شده است.