شناسهٔ خبر: 154696 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد؛

حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد پایانه بار در استان البرز

نشست معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: ایجاد پایانه بار در استان البرز امری ضروری است و سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حمیدرضا شهرکی در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد بخش حمل و نقل سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای با تشکل‌های صنفی بخش کالا و مسافر البرز با اشاره به این‌که در حال حاضر در صنعت حمل و نقل کشور حدود ۸۰۰ هزار شغل مستقیم ایجاد شده است، گفت: باتوجه به تنوع خدمات این بخش قاعدتا مسائل و مشکلات نیز به تبع گستردگی فعالیت زیاد است لذا تبادل نظر با کسانی که در خط اجرا و پیش برنده اصلی امور این حوزه هستند، موجب تسهیل در روند تصمیم‌سازی مناسب در جهت رفع مشکلات و توسعه این بخش می‌شود. 

وی تصریح کرد: باتوجه به تغییر فضای حمل و نقل به ویژه در حوزه فناوری و اطلاعات، شرکت‌های دانش‌بنیان وارد میدان شده‌اند و با ارائه خدمات به نوعی برای پیشبرد اهداف این بخش ایفای نقش می‌کنند تا مشکلات را برطرف و بهره‌وری در بخش حمل و نقل را ارتقا دهند. 

وی افزود: شرایط ایجاب می‌کند که هم از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شویم و هم از تجربیات فعالان این بخش استفاده کنیم تا در سطح ملی و تصمیم سازی‌های کلان این حوزه موفق‌تر عمل کنیم. 

شهرکی در خصوص تمهیدات لازم برای ساخت پایانه بار در البرز باتوجه به جمعیت استان ابراز کرد: بر اساس قانون سهم بهینه، سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای برای سرمایه‌گذاری در احداث پایانه‌ها منع شده است لذا این فضا باید در چارچوب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دنبال شود. 

وی افزود: در این استان باید ساخت تیرپارک‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها برای پایانه‌های عمومی دنبال شود، همچنین شرایطی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت این اماکن در این استان وارد میدان شوند که برای تحقق این هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم خواهد کرد.