شناسهٔ خبر: 154699 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز استان خبرداد:

اجرای عملیات روکش آسفالت محور دودانگه شهرستان ساری

مازندران رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساری از اجرای عملیات روکش آسفالت محور دودانگه این شهرستان به طول حدود ۱۰کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، سید سامان باقری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: روکش آسفالت راه‌های مواصلاتی یکی از عوامل مهم و موثر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب شده و از این رو راه‌های روستایی به دلیل اتصال روستاها و مناطق روستایی و عشایری به شهرها و مراکز صنعتی می‌توانند نقش بسیار مهمی را جابه‌جایی تولیدات روستایی ایفا کنند. 

وی در ادامه گفت: هدف نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تامین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت رسیدن به موقع به مقصد با تامین ایمنی کافی است. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساری ضمن تاکید بر ایمن نمودن محورها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راه‌ها اظهار کرد: جاده‌ها از جمله اموال عمومی است که قانون گذار حفظ، حراست و نگهداری و هرگونه فعالیتهای مرتبط با آن را به این اداره محول کرده است. 

باقری در ادامه به اقدامات ایمن‌سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره و تصریح کرد: اقدامات ایمن‌سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، شانه‌سازی، رنگ‌آمیزی پایه‌های تابلو و نرده‌های پل، آشکارسازی نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیرنما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن‌سازی این اداره است. 

وی با اشاره به میزان بالای نزولات جوی در استان افزود: با توجه به شرایط جوی  بارش باران و برف، کیفیت رویه آسفالت معمولا زودتر از موعد مقرر کاهش کاهش می‌یابد و شاهد آسیب آسفالت هستیم. 

گفتنی است: از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه‌های استان ، ۱۴۵۷ کیلومتر راه اصلی، فرعی، و روستایی در حوزه استحفاظی شهرستان ساری است.