شناسهٔ خبر: 154738 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام عنوان کرد:

مراجعه ۱۷۲۰ خانوار ساکن در زمین‌های تصرفی ملی و دولتی برای اخذ سند در راستای طرح تعیین تکلیف عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی

مهندس فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام.PNG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از مراجعه ۱۷۲۰ خانوار ساکن در زمین‌های تصرفی ملی و دولتی برای اخذ سند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تاکنون یکهزار و ۷۲٠ حاشیه نشین استان برای دریافت سند به این اداره کل مراجعه کرده اند.

وی اظهار کرد: از این ۱۷۲۰ مورد مراجعه درحال حاضر، تعداد ۱۱٠٠ پرونده تکمیل،  ۸٠٠ فقره انعقاد قرارداد و ۳۶٠ سند نیز انتقال یافته است.

وی افزود: دولت در راستای ایمن سازی سازه های مسکونی در اراضی تصرفی و حفظ جان و اموال ساکنین این مناطق نسبت به طرح تعیین تکلیف عرصه ساختمان های احداثی دراراضی تصرفی ملی و دولتی اقدام کرد و افرادی که خانه آنها در سکونتگاه‌های غیررسمی است در راستای این طرح می‌توانند برای دریافت خدمات شهری و دریافت تسهیلات نوسازی سند دریافت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: از دیگر اقدامات دولت برای مناطق حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی احداث پروژه های فرهنگی، بهداشتی، تفریحی و ... است که در استان ایلام در راستای بازآفرینی شهری  پروژه های مناسبی از جمله پارک ۷تیر، مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی، پارک محله سبزی آباد، کتابخانه محله بانبرز، مرکز خدمات اجتماعی محله بانبرز، برج هنر و ...  اشاره نمود که در تکمیل شده یا در حال احداث هستند.

وی در بخش دیگر از صحبتهای خود یادآور شد: خوشبختانه وضعیت پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان مناسب است و پرداخت تسهیلات بانکی از سوی بانک های عامل استان نیز شتاب گرفته است.

دوستی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۴۷ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در استان ایلام ثبت نام کرده اند.

وی گفت: ۲۳۱ هکتار زمین تاکنون در مجموع برای طرح نهضت ملی مسکن استان تأمین شده است.