شناسهٔ خبر: 154765 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

کشور پس از ۸ سال رکود دوباره به تولید مسکن بازگشته است

ببینید | افتتاح ۷ هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی در استان زنجان با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی وزیر راه‌ و شهرسازی در مراسم واگذاری و افتتاح هفت هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن گفت: کشور پس از ۸ سال رکود،‌ دوباره به تولید مسکن بازگشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش روز شنبه در دومین سفر استانی رئیس جمهور و  هیات دولت به زنجان در آیین افتتاح هفت هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: در دو سال گذشته از ۲۷ هزار واحد مسکن هدف گذاری شده برای استان، ۲۰ هزار واحد آن در مرحله عملیات ساخت قرار گرفته است.

صبح امروز شنبه ۱۶ دی ماه همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان زنجان، آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۷ هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی از جمله ۱۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ساخته شده در اراضی دولتی و واگذاری به صورت اجاره ۹۹ ساله،  با حضور ابراهیم رییسی و مهرداد بذرپاش برگزار شد.

در این مراسم ۱۲۱۳ واحد مسکونی خود مالک طرح نهضت ملی مسکن، ۷۷۰ واحد مسکونی نوسازی شده بافت فرسوده در بازآفرینی شهری و ۴ هزار مسکن روستایی در استان زنجان نیز به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، به طور همزمان به ۷۰۰ متقاضی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن، زمین واگذار شد.