شناسهٔ خبر: 154802 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان:

عملیات راهداری زمستانه گلستان با برنامه ریزی در حال اجراست/ تردد با زنجیر چرخ در محور های کوهستانی

گلستان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه حدود یک ماه از طرح راهداری زمستانه می‌گذرد، گفت: مشکلی تاکنون در این طرح وجود نداشته و عملیات راهداری بخوبی و با برنامه ریزی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سلیم اصغری اظهار کرد: با نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان از عصر دیروز شنبه به عوامل راهداری ستادی و شهرستانی هماهنگی‌ها و آمادگی‌های لازم داده شد تا به هنگام شروع بارش ها، اقدامات لازم را به عمل آورند. 

به گفته وی، از ظهر دیروز شاهد ریزش باران در پایین دست و برف در محورهای کوهستانی توسکستان، خوش ییلاق، اولنگ، جنگل گلستان، درازنو و افراتخته تا ارتفاع ۵۰ سانتی متر بوده ایم. 

اصغری ادامه داد: با توجه به سفیدپوش بودن تمام محورهای کوهستانی و لغزندگی و سرخوردگی؛ از هم استانی‌ها درخواست می‌شود که از تردد غیرضروری در آن‌ها خودداری شود و در صورت تردد، حتما زنجیر چرخ به همراه داشته و نحوه بستن آن  را آموزش دیده باشند. 

وی با اشاره به اینکه فعالیت راهداران تا برفروبی و نمک‌پاشی کامل راه‌ها و فروکش کردن آب در محدوده پل بایلر ادامه دارد، گفت: همکاران اداره کل در مرکز مدیریت راههای استان شبانه روزی حضور دارند و  سامانه ۱۴۱ نیز برای اعلام وضعیت راه‌ها و هوا در خدمت کاربران جاده‌ای است. 

اصغری خاطرنشان کرد: سطح سرویس مطلوب به کاربران جاده ای، نظافت و منظرآرایی محورها، اقدام به موقع عملیات راهداری در  راه‌ها بهنگام بحران ها، ایمن‌سازی محورها، هماهنگی مجموعه ستاد وشهرستان‌ها با یکدیگر از مهمترین عوامل موفقیت راهداری گلستان به شمار می‌رود که مورد تقدیر استاندار نیز قرار گرفته است. 

وی با اظهار امیدواری از انگیزه نیروها و عوامل راهداری استان در نگهداری راهها، خاطرنشان کرد: از اواسط اسفندماه طرح نوروزی شروع می‌شود و اقدامات قبل از سفرهای نوروزی و حضور راهداران مانند گذشته چشمگیر خواهد بود.