شناسهٔ خبر: 154803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلف به اختصاص ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی به مسکن هستند

11 در جلسه بررسی عملکرد بانک‌های عامل استان آذربایجان شرقی در اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن استان، بر ایفای نقش بانک‌ها در سیاست‌های کشور و دولت در حوزه مسکن و پیشرفت در اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی عملکرد بانک‌های عامل استان آذربایجان شرقی در اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن استان به ریاست بابک نجفیان سرپرست معاونت مسکن و ساختمان و با حضور نمایندگان بانک‌های عامل استان و دیگر مدیران دستگاه‌های مرتبط و کارشناسان مربوطه برگزار شد. 

در این نشست گزارش کاملی از وضعیت اعطای تسهیلات بانکی طرح‌های حوزه مسکن استان ارائه و بر سرعت بخشی به روند پرداخت تسهیلات مطابق با سهم تعیین شده برای هر بانک تاکید شد. 

بابک نجفیان اظهار کرد: مطابق با ماده چهار قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی مکلف‌اند حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند. 

در این جلسه پس از بررسی‌های لازم، تاکید شد تمامی بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی براساس سهم خود نسبت به سیاست‌های کشور و دولت در حوزه مسکن ایفای نقش کنند و مقرر شد نحوه عملکرد و پیشرفت بانک‌ها در اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به صورت ماهیانه در شورای مسکن گزارش شود.