شناسهٔ خبر: 154839 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

۱۰۰ پروژه‌ نیمه‌تمام در حوزه بازآفرینی شهری به اتمام می‌رسد

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از همراه کردن ۴۵۰ شهرداری با پیگیری‎های دلسوزانه بانوان همکار شرکت خبر داد و گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در برنامه است و در سال مالی ۱۴۰۲، یکصد پروژه‌ نیمه‌تمام در حوزه بازآفرینی شهری به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران که برای افتتاح پروژه‌های بازآفرینی شهری در جریان سفر رییس‌جمهور به زنجان رفته بود به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر نشست صمیمی به صورت وبینار با همکاران این شرکت برگزار کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست با بیان این که در حوزه نوسازی مسکن که اصلی‌ترین وظیفه شرکت به شمار می‌رود، همکاران خانم فعالیت بسیار خوبی دارند، اظهارکرد: اکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در کل کشور وجود دارد و در صورت عدم شتاب بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده هر یک به عنوان یک بمب ساعتی به شمار می‌رود که در مواقع بحران‌های طبیعی مانند سیل و زلزله  جان تعداد زیادی از هموطنان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران یکی از مهم‌ترین راهبردهای این شرکت را در کنار همکاری با شهرداری‌ها و سیستم بانکی، تدوین بسته‌های تشویقی برشمرد و گفت: در تدوین بسته تشویقی۱۹ بندی کالبدی  که سال گذشته به تصویب شورای عالی مسکن و شهرسازی رسید، همکاران خانم شرکت نقش پررنگی داشتند،  در شهر زنجان شاهد به ثمر نشستن اجرای بسته‌های تشویقی بودیم و ۷۷۰ واحد نوسازی مسکن در قالب ۲۶۰ پروژه با حضور مجازی رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

او افزود: پروژه ۴۶ واحدی نوسازی مسکن در خیابان سعدی زنجان به بهره برداری رسید و خوشبختانه شاهد بودیم محله‌های اطراف این پروژه نیز کار نوسازی را شروع کرده و محله تبدیل به کارگاه ساختمانی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در ترویج و اجرای بسته تشویقی نیز همکاران خانم بسیار پررنگ ظاهر شدند، اظهارکرد: اکنون چند بسته تشویقی دیگر از جمله بسته تشویقی بافت‌های تاریخی و بسته تشویقی نما و منظر شهری بافت‌های فرسوده در دست تهیه و تدوین است و هدف این است در حوزه کیفی و هویت بخشی به این بافت‌ها نیز پیش قدم شویم.

آیینی با اشاره به این که شرکت بازآفرینی شهری ایران با همت مجدانه کارمندانش به خصوص صبر، حوصله و پیگیری‌های دلسوزانه بانوان همکار موفق به همراهی ۴۵۰ شهرداری شده است، تصریح کرد: باید نقش راهبری شرکت در حوزه بازآفرینی شهری را ارتقا داده و همکاری خود را با شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی افزایش دهیم.

برنامه‌ریزی برای احداث ۵۰ مدرسه در بافت فرسوده شهرها

او با اشاره به این که یک سوم مدارس جدید باید در سکونتگاه‌های غیررسمی ساخته شود، عنوان کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکنون بیش از ۸۰ مدرسه در کل کشور احداث کرده و ساخت ۵۰ مدرسه دیگر در دستور کار قرار دارد. آخرین مدرسه در نایسر سنندج  پرجمعیت‌ترین سکونتگاه غیررسمی کشور ساخته شد که اکنون در چند شیفت از آن استفاده می‌شود، این امر نشان از توجه بیشتر به ساخت مدارس دارد.

 آیینی همچنین از همکاران خانم شرکت خواست خارج از وظایف اداری در قالب گروه‌های جهادی و خودجوش در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در محدوده سکونتگاه‌های غیر رسمی فعالیت کرده و در این زمینه از شرکت مطالبه‌گری کنند.

نقش بانوان در فرهنگ ضرورت مقاوم‌سازی تقویت شود

او افزود: خواسته دیگرم از بانوان همکار این است که در رویداد جایزه ملی بم حضوری موثر داشته باشند و به گسترش و توسعه فرهنگ نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده کمک کنند.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه بازآفرینی اولویت می‌شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که تمرکز شرکت در کنار نوسازی مسکن اتمام پروژه‌های نیمه تمامی است که منجر به ایجاد نشاط و شادی ساکنان این بافت‌ها می شود، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ می‌توانیم ۱۰۰پروژه را به بهره‌برداری برسانیم  و از همکاران شرکت می‌خواهم خارج از وظایف اداری خود مسوولیت هر یک از این پروژه‌ها را بر عهده گرفته و آن را پیگیری کنند تا هر چه سریع‌تر به اتمام و بهره برداری برسد.

گفتنی است در این مراسم شهره صادقی مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس در اجرایی سازی عدالت تربیتی و دبیرکارگروه ملی کوثر نیز در خصوص فضایل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) جایگاه و منزلت مقام مادر و زن نکاتی را عنوان کرد.