شناسهٔ خبر: 154859 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اعلام کرد؛

اتمام راه آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم

خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از پیش‌بینی اتمام راه آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در بازدید از راه آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، شهرکرد بیست‌وپنجمین استان متصل به شبکه ریلی در کشور می‌شود.

خطیبی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم با افزایش سرعت کار این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرد: در این پروژه از بهترین پیمانکاران باتجربه کشوری استفاده شده است و امیدواریم که زودتر به نتیجه برسد.

خطیبی یادآور شد: پروژه راه‌آهن شهرکرد یکی از چند پروژه اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی و اصلی‌ترین پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور است‌.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: بیش از ۸۰ درصد مسیر اجرای این پروژه تپه ماهور و کوهستانی است.

وی افزود: طی سفر اول رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری یک هزار میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شد که تاکنون حدود ۶۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است و در سفر دوم حدود سه همت مصوب شد.

خطیبی گفت: از ابتدای ساخت راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد تاکنون ۱۱ هزار میلیارد ریال هزینه شده که این میزان سرمایه‌گذاری با احتساب ارزش روز بیشتر است و تکمیل و بهره‌برداری از این طرح حداقل ۳۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

گفتنی است، تکمیل پروژه راه‌آهن شهرکرد در بخش‌های روسازی، زیرسازی و ریل‌گذاری نیازمند سه همت اعتبار است که در همین راستا وزارت راه و شهرسازی و استانداری چهارمحال و بختیاری پیگیر تخصیص اعتبار مصوبه سفر رئیس‌جمهور به این پروژه است.