شناسهٔ خبر: 154865 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

ظرفیت جابه‌جایی ۳.۵ میلیون تن بار در راه‌آهن اصفهان- شهرکرد

راه آهن اصفهان شهرکرد مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان ظرفیت جابه‌جایی بار در راه‌آهن اصفهان- شهرکرد را ۳.۵ میلیون تن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا صلواتی مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن اصفهان- شهرکرد درباره این پروژه با بیان اینکه در سفر رئیس جمهوری به استان اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شد، توضیح داد: این مسیر ریلی در منطقه ای صعب العبور قرار دارد و دارای ۲.۵ کیلومتر پل و حدود ۵.۵ کیلومتر تونل است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: این پروژه در سال اول قرار است ۷۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا کند که این میزان در افق طرح به ۲ میلیون نفر می‌رسد.

صلواتی اظهار کرد: همچنین این راه‌آهن ظرفیت جابه‌جایی ۳.۵ میلیون تن بار را دارد که در بخش صنایع دو استان فعالیت و به حذف بار از روی جاده کمک می‌کند.

وی افزود: با پیگیری استان به ویژه طی یکی دو سال اخیر این طرح در اولویت قرار دارد و تا پایان دولت سیزدهم به اتمام می‌رسد.

صلواتی تاکید کرد: کارگاه‌های حتی در فصول سرد سال نیز تعطیل نمی‌شود و با در نظر گرفتن تمهیدات لازم با حفظ کیفیت و رعایت استانداردها، پروژه ادامه می‌یابد.

ایستگاه شهرکرد ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

حسین بهجو مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور نیز در حاشیه بازدید استاندار چهار محال وبختیاری و اصحاب رسانه از راه آهن اصفهان-شهرکرد اظهار کرد: این پروژه از مبارکه اصفهان شروع می‌شود و به شهرکرد می‌رسد و مهمترین ایستگاه در شهرکرد با مساحت ۳ هزار و ۱۰۰ مترمربع ساختمان اصلی و ۶ هزار و ۳۵۰ متر زیربنا قرار دارد.

به گفته بهجو، ایستگاه سفیددشت مسافری است و به صنایعی که در این مسیر قرار دارند، امکان دسترسی می‌دهد.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع، باید زیرسازی را در اولویت قرار داد و بعد از آن ساخت ساختمان و ریل‌گذاری را شروع کنیم از این رو هم‌اکنون ایستگاه شهرکرد ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.