شناسهٔ خبر: 154901 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی است

بازدید راه آهن چهارمحال و بختیاری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه راه آهن استان در بخش زیرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، خدایار باقری هارونی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی در بازدید از پروژه راه آهن استان و نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی زیرسازی راه آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد، گفت: در مجموع عملیات زیرسازی و روسازی این پروژه ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی راه آهن را یکی از ابرپروژه‌ها و اولویت دارترین پروژه‌های حال حاضر استان نام برد و افزود: امیدواریم اتصال استان به شبکه ریلی کشور زمینه ساز اتصال راه آهن مرکز به جنوب کشور به عنوان باصرفه‌ترین خط ریلی از طریق استان چهارمحال و بختیاری شود. 

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری طول این خط ریلی را حدود ۹۰ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: اجرای طرح راه آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و دارای ۲ ایستگاه باری در منطقه لنجان استان اصفهان و فرخشهر (منطقه ویژه اقتصادی) و همچنین دو ایستگاه مسافر در سفیددشت و شهرکرد می‌باشد. 

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید گفت: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان ۳ هزار میلیارد تومان به راه آهن استان اختصاص یافته است و این در حالی است که در سفر اول نیز یک هزار میلیارد برای این پروژه مصوب و ۶۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ تاکنون به پروژه تخصیص داده شده است. 

وی اظهار کرد: سال‌ها مردم این استان منتظر راه‌آهن بودند زیرا یکی از پروژه‌های پیش‌ران و اثرگذار در توسعه چهارمحال و بختیاری است و با تزریق اعتبار روند کار سرعت می‌گیرد. 

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: به دلیل شرایط ویژه کوهستانی استان ساخت ۱۵ تونل و بیش از ۱۱ پل مهم در طول مسیر راه‌آهن پیش‌بینی شده است و هم‌اکنون اکثر تونل‌ها بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارند. 

حیدری خاطرنشان کرد: مقرر شد بازدیدهای ماهانه به همراه معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به صورت میدانی از روند ساخت و پیشرفت راه‌آهن شهرکرد ادامه یابد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم.