شناسهٔ خبر: 154916 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تسطیح بیش از ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های خاکی روستایی شهرستان بیرجند

تسطیح راه روستایی بیرجند (2).jpg رئیس اداره راهدارای و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند از تسطیح و موج تراشی بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه های خاکی از ابتدای سال ۱۴۰۲ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، محمد خیری، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند گفت: طول راههای خاکی و شوسه روستایی این شهرستان بیش از ۶۵۰ کیلومتر از راه‌های خاکی استان را به خود اختصاص داده است. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر راه‌های خاکی از داخل رودخانه‌ها و مسیرهای صعب العبور کوهستانی عبور می‌کند هرساله نیازمند چند مرحله تسطیح و مرمت است، در همین راستا از ابتدای سال اکثر محورهای روستایی که نیازمند بحث موج تراشی بوده، جهت رفاه حال کاربران راه، به همت راهداران پرتلاش شهرستان بیرجند تسطیح و موج تراشی شده است. 

وی افزود: همچنین با توجه به شروع عملیات زمستانه، دپوی شن و نمک در راهدارخانه‌ها و گردنه‌های برفگیر، تعمیر و بروزرسانی ماشین‌آلات راهداری، تقویت دیواره‌های هدایت آب، لایروبی قنوها، آبروها و بازگشایی و پاکسازی دهانه پل‌ها نیز انجام پذیرفته است. 

خیری در پایان خاطرنشان کرد: بر حسب اولویت و ترافیک محورها بحث تسطیح و ایمن‌سازی سایر راه‌های ارتباطی شهرستان با توجه به اعتبارات و میزان تخصیص با جدیّت توسط این اداره در حال پیگیری است.