شناسهٔ خبر: 154935 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طرح گردشگری دریایی در بندر فریدونکنار بررسی شد

فریدونکنار فرایند اجرای طرح توسعه سایت گردشگری دریایی در بندر فریدونکنار با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، معاونان این اداره کل و سرمایه گذار بخش خصوصی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، در نشستی با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، معاونان این اداره کل و سرمایه گذار بخش خصوصی، فرایند اجرای طرح توسعه سایت گردشگری دریایی در بندر فریدونکنار پیرامون رعایت قوانین و مقررات مربوط به ایجاد مارینا، ساخت اسکله‌ها، تأمین شناورهای مسافری و تفریحی استاندارد و متناسب با دریای مازندران  بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

 این در حالی است که قرارداد ساخت مجموعه گردشگری دریایی در بندر فریدونکنار در راستای سیاست‌های کلان سازمان بنادر و دریانوردی و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بنادر کشور به عنوان نقش‌آفرینان اصلی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی، با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال به امضا رسید.

 بر اساس این گزارش، مجموعه گردشگری بندر فریدونکنار با امکاناتی از قبیل احداث مارینا و اسکله شناور تفریحی ، مراکز آموزشی و اقامتی و تجاری، رستوران ساحلی ، پارک‌های آبی و علمی ، کلوپ دریایی و آمفی تئاتر و سالن اجتماعات و در جهت اشتغال‌زایی ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم وغیر مستقیم در فضای بیش از ۵ هکتار در دو بخش دریایی و پسکرانه ساخته خواهد شد.