شناسهٔ خبر: 154960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان خبر داد؛

معاینه فنی ۱۶ هزار دستگاه ناوگان سنگین از ابتدای سال جاری در جنوب سیستان و بلوچستان

معاینه فنی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از انجام معاینه فنی حدود ۱۶ هزار دستگاه ناوگان سنگین از ابتدای سال جاری تا کنون خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، شهاب الدین نوایی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان گفت: با توجه به فعالیت ۲ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در جنوب استان تعداد ۱۵ هزار و ۹۰۵ دستگاه خودرو سنگین از ابتدای سال جاری تا کنون به این مراکز مراجعه کرده اند. 

نوایی ادامه داد: از تعداد دستگاه‌های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی تعداد ۱۰ هزار و ۶۲۴ دستگاه خودرو توانسته‌اند در مرحله اول گواهی معاینه فنی را دریافت و تعداد ۲ هزار و ۵۶۴ خودرو نیز پس از رفع عیوب و نواقص موفق به دریافت گواهی معاینه فنی شدند. 

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان افزود: همچنین تعداد ۲ هزار و ۷۱۷ خودرو در آزمون معاینه فنی موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نشده اند. 

نوایی تصریح کرد: مراکز معاینه فنی تحت نظارت این اداره کل در شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار به منظور دستیابی به اهدافی نظیر ارتقای ایمنی در ترددهای جاده ای، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند و تمامی عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به صورت مکانیزه انجام می‌شود. 

وی افزود: در مراکز معاینه فنی جنوب استان، علاوه بر بازدیدهای ظاهری از جمله کیفیت آج لاستیک ها، شیشه‌ها و آینه ها، چراغ‌ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلایندگی و تست نور نیز صورت می‌پذیرد. 

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان خاطر نشان کرد: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد وسایل نقلیه فاقد برگ معاینه فنی معتبر ممنوع است.