شناسهٔ خبر: 154986 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۸ کیلومتر روشنایی راه و تونل در جاده‌های ایلام حفظ و نگهداری شد

روشنایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: عملیات نگهداری و حفظ روشنایی ۳۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی و تونل های استان طی ۹ ماه امسال انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام با اشاره به اولویت ارتقای ایمنی جاده‌ها اظهار کرد: ایجاد روشنایی در نقاط پرتصادف، نقاط مه‌گیر، تقاطع‌ها و نقاط اصلی از اولویت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی با اشاره به عملکرد حوزه ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در طول سال جاری افزود: نصب ۱۶ کیلومتر نیوجرسی، ایمن سازی ۱۱۲ عدد سر گاردریل پل ها و نصب ۲ هزار و ۱۲۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی در مسیر های مواصلاتی از جمله اقدامات انجام شده در بخش ایمنی راه های استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: عملیات اجرایی سه هزار و ۴۰۰ متر مربع خط کشی جاده، نگهداری ۱۷۴ چراغ چشمک زن، ۹ برج نوری و  نصب ۷۵ هزار و ۴۴۷ تابلو و علائم ایمنی از دیگر اقدمات این اداره کل در حوزه ایمنی راه های استان در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته استان ایلام دارای ۶ نقطه پرتصادف بود و امسال با توجه به تصویب کمیسیون ایمنی راه ها، ۱۶ نقطه پرخطر دیگر به این نقاط اضافه شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اینکه تعداد ۶ نقطه پرتصادف از نقاط اصلی توسط شرکت ساخت و توسعه راه و شهرسازی در دست اقدام است، ادامه داد: همچنین تعداد هفت نقطه توسط اداره کل راهداری استان در دست اقدام است.