شناسهٔ خبر: 155008 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث تقاطع غیرهمسطح سه راهی سد الغدیر در محور ساوه - همدان شروع شد

ساوه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آغاز احداث تقاطع غیرهمسطح سه راهی سد الغدیر ساوه در کیلومتر پنج محور قدیم ساوه - همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در راستای رفع یکی از مهم‌ترین نقاط پرتصادف در جاده‌های شهرستان ساوه و به منظور افزایش سطح ایمنی در محورهای مواصلاتی استان، عملیات اجرای تقاطع غیرهمسطح سه راهی سد الغدیر ساوه در کیلومتر پنج محور قدیم ساوه - همدان با جذب اعتباری افزون بر ۳۲۵ میلیارد ریال از منابع ملی شروع شد. 

وی افزود: ساخت این پروژه از مطالبات معوق مردم شهرستان ساوه بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح استان و مصوبات سفر معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به استان مرکزی در سال جاری، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح از سازمان راهداری کشور به این اداره کل ابلاغ شد و با انجام تشریفات مناقصه و تعیین پیمانکار، در نهایت عملیات اجرایی آن در دی ماه سال جاری آغاز شد. 

جهانی اعتبار تأمین شده برای اجرای این پروژه را ۳۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بخشی از این پل در سنوات گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اجرا شده و در حال حاضر قرار است یک زیرگذر با مشخصات فنی ۱۰ متر دهانه، شش متر ارتفاع و ۳۲ متر طول عرشه با اجرای دال بتنی احداث شود. 

وی با اشاره به اینکه اراده دولت در تکمیل طرح‌های نیمه تمام بسیار جدی است خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر ۶۳ طرح نیمه‌تمام در حوزه راه‌های استان مرکزی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که خود گواهی است بر همین اراده مصمم دولت در تکمیل طرح‌های نیمه تمام و خدمت حداکثری به مردم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر عملیات گودبرداری برای احداث این تقاطع غیرهمسطح شروع شده و طبق نقشه‌های مصوب اجرایی، ابتدا حدود ۲۵ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام خواهد شد. 

به گفته وی علاوه بر احداث ابنیه فنی، بر اساس برآورد انجام شده طول راه‌های احداثی شامل رمپ و لوپ‌ها نیز حدود یک و نیم کیلومتر است که پس از تکمیل اجرای زیرگذر عملیات اجرایی آن نیز انجام خواهد شد. 

جهانی یادآور شد: طی یک ماه اخیر برای انسداد مسیر، ایمن‌سازی محدوده کارگاه و آشکارسازی آن اقدامات مختلفی از جمله نصب روشنایی نقطه‌ای، نصب حفاظ بتنی، نصب انواع تابلوهای ایمنی و علائم هشداردهنده، ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی و تعیین مسیر جایگزین (محور روستایی قشلاق) انجام شده است تا در مدت زمان اجرای پروژه، محدوده کارگاهی از ایمنی لازم برخوردار باشد.