شناسهٔ خبر: 155010 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای تحقق مصوبه سفر ریاست جمهوری؛

بهسازی اتوبان جم- سیراف آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان بوشهر از آغاز عملیات بهسازی محور جم - سیراف در راستای تحقق مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان بوشهر از آغاز عملیات بهسازی محور جم - سیراف در راستای تحقق مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری خبر داد. 

وی گفت: این پروژه به طول ۷۰ کیلومتر و اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان از منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور آغاز شده که پیش‌‎بینی اولیه درباره زمان اجرای آن ۹ ماه است. 

اخترشناس ادامه داد: در قالب این پروژه، نشست‌های متوسط و شدید اتوبان جم - سیراف مرتفع و ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت نیز اجرا می‌شود. 

 دبیر کمیسیون ایمنی راه‎های استان با بیان اینکه بهسازی این محور طی چندسال گذشته مطالبه به ‎حق هم ‎استانی‌ها و کاربران جاده‌ای بوده، خاطرنشان کرد: این مهم در دولت سیزدهم مورد پیگیری قرار گرفت و با همراهی سازمان راهداری و حمل و نقل، استاندار بوشهر و نمایندگان مجلس، به آن اعتبار تخصیص یافت. 

وی یادآور شد: با توجه به اینکه محور جم- سیراف مورد استفاده بخشی از ناوگان نفت و گاز جنوب استان است، برای اختصاص اعتبار جهت بهسازی آن پیگیری و نشست‌هایی برگزار شده که انتظار می‌رود وزارت نفت نیز تعهدات خود را در زمینه بهسازی آن اجرایی کند. 

گفتنی است اتوبان جم - سیراف از محورهای پرتردد استان است که به‌طور میانگین روزانه ۱۵ هزار تردد خودروهای مختلف در آن به ثبت می‌رسد و ۱۶ درصد آن شامل خودروهای سنگین است.