شناسهٔ خبر: 155013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی نوردوز اعلام کرد؛

افزایش ۱۳۱ درصدی تردد مسافر خارجی در پایانه مرزی نوردوز

مرزها مدیر پایانه مرزی نوردوز از افزایش ۱۳۱ درصدی تردد مسافر خارجی در پایانه مرزی نوردوز در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از  آذربایجان شرقی؛ محمد بایبوردی؛ مدیر پایانه مرزی نوردوز گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۴۳ هزار و ۸۹۳ نفر مسافر در این پایانه تردد داشته‌اند که ۶۶ درصد مسافران این پایانه را شامل می‌شوند. 

وی افزود: در ۹ ماهه سال ۱۴۰.۱۰۵ هزار و ۵۷۶ نفر مسافر خارجی رفت و امد داشته‌اند که امسال با افزایش ۶۶ درصدی به ۲۴۳ هزار و ۸۹۳ مورد رسیده است. 

مدیر پایانه مرزی نوردوز همچنین به افزایش ۳۷ درصدی تردد مسافر ایرانی از این پایانه گفت: میزان تردد مسافر ایرانی هم از ۹۱ هزار و ۴۷ نفر در ۹ ماهه سال گذشته، به ۱۲۴ هزار و ۴۶۵ نفر در مدت مشابه امسال رسیده است. 

بایبوردی به افزایش تردد کامیون‌های ایرانی و خارجی هم در پایانه مرزی نوردوز اشاره کرد و افزود: تعداد کامیون‌های ایرانی از ۴۲ هزار و ۹۴۳ مورد به ۵۱ هزار و ۷۶۷ مورد در ۹ ماهه امسال رسیده که ۲۱ درصد رشد نشان می‌دهد. 

وی اضافه کرد: در ۹ ماهه امسال ۵۳ هزار و ۲۴۹ دستگاه کامیون خارجی از این پایانه تردد داشته که به نسبت تعداد ۴۲ هزار و ۴۴۰ مورد مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۵ درصدی داشته است. 

مدیر پایانه مرزی نوردوز همچنین از افزایش ۵۵ درصدی واردات، افزایش ۲۷ درصدی صادرات، و افزایش ۹ درصدی ترانزیت ورودی از این پایانه در سال جاری خبر داد.