شناسهٔ خبر: 155018 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

شناسایی و کشف ۵ هزار و ٧٧ تن اضافه تناژ در جاده‌های آذربایجان‌غربی

7628bdc9-e354-4559-ac55-9f00dc3b2b28.jpg در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ طی نه ماه گذشته از سال جاری ۵ هزار و ٧٧ تن شناسایی و اعمال قانون شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: با توجه به اهمیت نقش بار بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می کند، از ابتدای سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با توجه به طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ اعلام کرد: طرح مذکور در قالب گشت های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالا، در کلیه محورها به خصوص در مبادی بارگیری (معادن) انجام می‌شود.

مدقالچی تصریح کرد: در سال گذشته ٣ هزار و ۶١۶ تن به عنوان اضافه تناژ در جاده‌های آذربایجان‌غربی ثبت شده بود که این رقم در سال جاری یک هزار و ۴۶١ تن افزایش یافته است.

وی افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده در ۹ ماهه سال جاری، ۵ هزار و ٧٧ تن بار بیش از ظرفیت مجاز توسط وسایل نقلیه مورد شناسایی و اعمال قانون قرار می‌گیرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴٠ درصد افزایش یافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه استان، به منظور تشدید برخورد با متخلفین در محورهای پرتخلف از جمله ارومیه، میاندوآب، بوکان و نقده ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان در دست اجرا است.