شناسهٔ خبر: 155024 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور

ع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با حضور در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با رئیس این پژوهشگاه دیدار و گفت و گو کرد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در راستای توسعه همکاری با مراکز آموزشی و پژوهشی کشور و همچنین مشارکت در توسعه ملی و تولید علوم و فن آوری‌های مورد نیاز، سهیل شکری «رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان» با همراهی رسول فرخی میکال «نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی» و معاونین این واحد دانشگاهی با حضور در این پژوهشگاه با مهدی رهنما «رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور» و ابراهیم فتاحی «معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور» دیدار و گفت و گو نمود. 

در ابتدای این نشست طرفین در خصوص مشارکت در توسعه و کاربرد علوم و فن آوری مورد نیاز و همچنین مشارکت در توسعه ملی و تولید علم تصمیمات مناسبی اتخاذ کردند. 

در این دیدار مهدی رهنما «رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور» ضمن معرفی اجمالی فعالیت‌های علمی و اجرایی این پژوهشگاه ابراز امیدواری نمود تا با همکاری و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با این واحد دانشگاهی بتوان از ظرفیت‌های آن در راستای راه اندازی پژوهشکده هواشناسی ساحلی و دریایی در استان گیلان بهره‌مند شد. 

در ادامه این دیدار سهیل شکری «رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان» ضمن معرفی دستاوردهای علمی و کاربردی این واحد دانشگاهی از جمله تعداد دانشجویان و تعداد رشته‌های مرتبط با حوزه‌های تخصصی کشاورزی و محیط زیست، ابراز امیدواری نمود تا در آینده نزدیک بتوان با مشارکت همه جانبه این پژوهشگاه در راستای اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی ملی و منطقه‌ای در حوزه‌های تخصصی هواشناسی کشاورزی گام‌های موثری برداشت. 

رسول فرخی میکال «نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی» در پایان این دیدار در خصوص حمایت‌های همه جانبه از مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی و کشاورزی که قرار است در آینده نزدیک توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در شهرستان لاهیجان راه اندازی شود اعلام آمادگی و همکاری کرد. 

شایان ذکر است، در پایان این دیدار طرفین در راستای همکاری‌های متقابل دو مجموعه و همچنین راه اندازی مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی و کشاورزی تفاهم نامه همکاری مشترکی را منعقد کردند.