شناسهٔ خبر: 155027 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بهبود شرایط بارش کشور از هفته دوم بهمن

کم بارشی خشکسالی براساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوای کشور شرایط بارش از هفته دوم بهمن ماه بهبود خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی بارش و دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۱۸ دی ماه تا ۲۹ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ را تولید و ارائه کرد. 

این پژوهشکده در خصوص بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی در این بازه زمانی اعلام کرد: از هفته دوم بهمن تا پایان آن شرایط بارش کشور قدری بهبود می‌یابد. با این حال تغییر در وضعیت بارش نیمه جنوبی کشور قابل توجه نیست. 

در خصوص پیش بینی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی در این بازه زمانی انتظار می‌رود: دمای هوای کشور تا هفته اول بهمن بین ۲ تا ۵ درجه بیش از نرمال و از هفته دوم تا پایان بهمن به نسبت متعادل می‌شود. با این حال، بین یک تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود. 

شایان ذکر است، گزارش پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوای کشور هر هفته توسط پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور تهیه و تولید می‌شود که بازه پیش بینی‌های هفتگی دوشنبه تا یکشنبه را پوشش می‌دهد. 

به همین جهت با تولید آخرین گزارش پیش بینی توسط پژوهشکده مذکور این گزارش به صورت هفتگی به‌روزرسانی و اطلاع‌رسانی می‌شود.