شناسهٔ خبر: 155033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۳۷ درصدی صادرات از پایانه مرزی ماهیرود

پایانه مرزی ماهیرود.jpg مدیر پایانه مرزی ماهیرود از رشد ۳۷ درصدی صادرات از این پایانه مرزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، علی‌اکبر مزیدی، مدیر پایانه مرزی ماهیرود در جریان بازدید تور رسانه‌ای خبرنگاران از شهرستان سربیشه، مساحت پایانه مرزی ماهیرود را ۲۰ هکتار عنوان و اظهار کرد: در ۱۰ هکتار ساخت و ساز شده و مابقی طرح توسعه است‌.

وی با بیان اینکه ۱۰ برج نوری در مرز وجود دارد که به صورت هوشمند است و با تاریک شدن هوا  فعال می‌شود، افزود: ۹۶ دستگاه دوربین مداربسته راه‌اندازی شده که کل پایانه مرزی را پوشش می‌دهد.

مدیر پایانه مرزی ماهیرود گفت: در سال ۱۴۰۰ کل مسافران ورودی و خروجی ۱۰ هزار و ۷۹۴ نفر و در سال ۱۴۰۱ کل مسافران ۵۰ هزار و ۲۶۹ بوده است. مسافران ورودی و خروجی در ۹ ماهه سال جاری نیز  ۴۹ هزار و ۳۲۰ مسافر بوده که رشد قابل توجهی داشته است.

مزیدی با اشاره به آمار صادرات از درب پایانه مرزی ماهیرود، بیان کرد: در ۹ ماهه سال گذشته ۷۵۴۷ سفر کامیون و ۳۴۹۶ ترانزیت داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۰ هزار و ۳۸۷ سفر کامیون و ۱۰ هزار و ۱۸۷ ترانزیت بوده که میزان ترانزیت از درب پایانه مرزی ماهیرود نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد و ترانزیت هم ۱۶۰ درصد افزایش داشته است. 

مدیر پایانه مرزی ماهیرود با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در مرز ماهیرود گفت: افزایش ساعات کاری مرز ماهیرود، افزایش تعاملات و اختصاص اعتبارات ویژه برای دوبانده کردن مسیر سربیشه به پایانه مرزی از  جمله اقدامات انجام شده است.