شناسهٔ خبر: 155069 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه خبر داد:

رفع ۴۷۹ نقطه پرتصادف از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه

رفع نقطه پرحادثه قبل از گردنه چهارزبر استان کرمانشاه مدیر کل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال، ۴۷۹ نقطه پرتصادف شامل ۲۰۴ نقطه پرتصادف مصوب ۱۴۰۱ و ۲۷۵ نقطه پرتصادف(پروژه های نیمه‌تمام سنوات گذشته) رفع و اصلاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجید صباغ‌زاده مدیر کل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه این سازمان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، از مجموع ۸۸۷ نقطه پرتصادف مصوب که در اسفندماه سال گذشته توسط کمیسیون ایمنی راههای کشور ابلاغ شده است، ۲۰۴ نقطه رفع و اصلاح شده است.

وی افزود: همچنین ۲۷۵ نقطه پرتصادف در قالب پروژه های نیمه‌تمام که از سنوات قبل نیمه تمام باقی مانده بود، تا پایان آذرماه رفع و اصلاح شد.

صباغ‌زاده با بیان این‌که در مدت یادشده، روشنایی ۱۲۱ کیلومتر راه و تونل اجرا شده است، گفت: در برنامه امسال روشنایی در ۱۵۰ کیلومتر راه و تونل پیش‌بینی شده است که تا پایان آذرماه ۱۲۱ کیلومتر آن اجرا شده است، همچنین از مجموع ۱۵۰۰ کیلومتر انواع حفاظ تعهد سال جاری، تاکنون ۱۱۰۶ کیلومتر انجام شده است.

مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه بیان کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۲۰ هزار کیلومتر خط‌کشی سرد و گرم در راه‌های برون شهری انجام شد که ۲۰ هزار کیلومتر از هدف تعیین شده یک‌ساله بیشتر بوده است.

وی در خصوص اجرای روشنایی نقطه‌ای در راه‌ها و تقاطع‌ها بیان کرد: در برنامه یک‌ساله امسال، اجرای روشنایی نقطه‌ای در ۳۰۰ نقطه پیش‌بینی شده که تا پایان آذرماه ۳۱۱ نقطه ی آن انجام شده است.

مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه گفت: در مدت یادشده ۵۷ هزار متر مربع تابلو اطلاعاتی در طول راه‌های کشور تهیه و نصب شده است که از میزان هدف یک‌ساله ۳۵ درصد بیشتر است.