شناسهٔ خبر: 155070 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

روکش آسفالت بیش از ۱۷۰۰۰ کیلومتر در راه‌های شریانی کشور از ابتدای سال جاری

روکش آسفالت مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری گفت: در ۹ ماهه امسال روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی و درزگیری و لکه‌گیری در ۱۷ هزار و ۳۴۵ کیلومتر از راه‌های شریانی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، علیرضا سیاهپور مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه با اعلام این خبر که در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی و لکه‌گیری در ۱۷ هزار و ۳۴۵ کیلومتر راه‌های شریانی کشور انجام شده است، گفت: در برنامه‌های امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی، درزگیری و لکه‌گیری در محورهای شریانی کشور پیش‌بینی شده بود که تاکنون ۱۷ هزار و ۳۴۵ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است که نسبت به برنامه هدف‌گذاری شده ۱۴۰ درصد بیشتر است.

سیاهپور بیان کرد: در مدت یادشده ۵۵۳۴ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی، ۴۲۶۲ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی و ۷۵۴۹ کیلومتر درزگیری و لکه‌گیری در راه‌های برون‌شهری کشور انجام شده است.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان با اشاره به تعمیر و بازسازی احداث پل بیان کرد: در برنامه یک‌ساله امسال پیش‌بینی شد که ۱۳۶۲ دستگاه پل بزرگ و ۱۹۵۳ پل کوچک تعمیر، بازسازی و یا احداث شوند که در مدت ۹ ماهه امسال ۸۵۸ دستگاه پل بزرگ و ۱۵۶۴ دستگاه پل کوچک تعمیر، بازسازی و احداث شد.

به گفته سیاهپور در مدت یاد شده ۲۲۱ دستگاه تونل، دیوار و گالری تعمیر، بازسازی و احداث شد که از برنامه یک‌ساله مورد هدف بیشتر است.

وی افزود: در برنامه یک‌ساله امسال احداث ۱۴ کنارگذر پل و تونل در دستور کار بود که در ۹ ماهه امسال ۱۶ کنارگذر پل و تونل احداث شد.