شناسهٔ خبر: 155071 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با استفاده از روش های نوین نظارت الکترونیکی صورت گرفت؛

شناسایی ۱۶۵ تخلف ناوگان مسافری در استان ایلام طی نیمه اول دی ماه

کنترل و نظارت معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل ایلام اظهار داشت: با استفاده از روش های نوین نظارت الکترونیکی ۱۶۵ مورد تخلف ناوگان مسافری عمومی در استان طی نیمه اول دی ماه شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، حسین بلوچیان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل ایلام گفت: در راستای افزایش ایمنی تردد خصوصا در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای با استفاده از روش های نوین نظارت الکترونیک تعداد ۶۸ تخلف سرعت غیرمجاز ناوگان سواری عمومی و ۹۷ مورد تخلف سرعت ناوگان اتوبوسی در نیمه اول دی ماه سال جاری شناسایی شده است.

بلوچیان در ادامه افزود: در گام اول وقوع تخلف از طریق اعلام کتبی و پیامکی به اطلاع مالکان ناوگان رسیده و در صورت تکرار تخلف موارد شناسایی شده و از طریق کمیسیون های مرتبط اعمال قانون خواهد گردید.

وی همچنین تصریح کرد: به منظور نهادینه نمودن فرهنگ رعایت ایمنی و تردد با سرعت مجاز موارد شناسایی شده و به شرکتهای صادر کننده اوراق حمل و نقل این ناوگان ابلاغ گردیده است.

بلوچیان ادامه داد: در بازه زمانی ۹ ماهه امسال بیش از دو میلیون و ۱۰۲ هزار و ۲۳۰ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت ۸۳ شرکت مسافربری در استان، افزود: ۱۶۵۲ راننده دارای کارت هوشمند در استان ایلام فعال هستند.