شناسهٔ خبر: 155082 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

دسترسی به اطلاعات به‌روز مهم‌ترین مزیت رصدخانه تحول است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه دسترسی به اطلاعات به‌روز مهم‌ترین مزیت رصدخانه تحول استان با محوریت نهضت ملی مسکن است، گفت: اکنون شاخص‌ها و نماگرهای مختلفی روی این رصدخانه قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری جلسه پایش رصدخانه تحول در خصوص استفاده از این سامانه، اظهار کرد: از ویژگی‌ها و کاربردهای رصدخانه تحول؛ ایجاد شفافیت در عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و امکان رصد برخط آخرین وضعیت سایت‌ها و پروژه‌های نهضت ملی استان است. 

دبیر شورای مسکن استان افزود: این سامانه یک داشبورد جامع اطلاعات است و یکپارچگی داده‌ها و اطلاعات نهضت ملی استان و امکان رصد دقیق و به‌روز این اطلاعات را فراهم می‌کند و شامل داشبورد جامع اطلاعات کلیه سایت‌های استان است. 

مشاهده آخرین وضعیت بخش‌های در رصدخانه تحول استان خراسان رضوی

داعی در خصوص رصدخانه‌ای که به‌کار گرفته شد، توضیح داد: منظور از رصدخانه، صفحه نمایش یا داشبوردی که در برابر سیاست‌گذار، فرمانداران و متولیان استانی قرار می‌گیرد تا بتواند آخرین وضعیت را در بخش‌های هدف‌گذاری شده مشاهده کند آن هم بدون نیاز به مراجعه حضوری، مکاتبه، نامه‌نگاری و جمع‌بندی عدد و رقم و… است. ضرورت این رصدخانه بر  مشاهده عملکرد روزانه کلیه بانک ها، پیمانکاران، نحوه اجرای مصوبات شورای مسکن استان و… استوار که بر طبق میزان دسترسی تعیین شده، دسترسی‌های متفاوتی را در سامانه برای کاربران مشخص می‌کند. 

گفتنی است  جلسه بررسی پایش رصدخانه نهضت ملی مسکن یا رصد خانه تحول بصورت هفتگی با محوریت آماده‌سازی سایت ها، پروژه‌های ساخت، رصد میزان تحقق مصوبات شورای مسکن استان به ریاست مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و با حضور معاونت مسکن و ساختمان و ادارات زیر مجموعه برگزار می‌شود.