شناسهٔ خبر: 155102 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در راستای سنجش آمادگی نیروهای عملیاتی به هنگام بحران برگزار شد؛

اجرای مانور زلزله، اطفای حریق و امداد و نجات در راه آهن اراک

ع مدیر کل راه آهن اراک از برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله، امداد و نجات و اطفاء حریق به منظور افزایش آمادگی و ارتقای توانمندی‌های کارکنان راه آهن اراک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید ترکی مدیر کل راه آهن اراک گفت: مانور ایمنی در برابر زلزله، امداد و نجات و اطفاء حریق به منظور افزایش آمادگی و ارتقای توانمندی‌ها، برای مقابله با بحران‌های احتمالی، در محل اداره کل راه آهن اراک برگزار شد.

وی افزود: با همکاری و همراهی نیروهای سازمان آتش نشانی، مدیریت بحران، اورژانس، پلیس راه آهن و نیروهای متخصص و آموزش دیده این اداره کل و با حضور جمعی از پرسنل این مانور به منظور افزایش آمادگی و ارتقای توانمندی‌ها در محوطه اداره کل برگزار شد.

ترکی با بیان اینکه یکی از اهداف این مانور ایجاد آمادگی بیشتر و افزایش هماهنگی بین دستگاه‌ها برای مقابله با بحران‌ها و حوادث بود، گفت: با مدیریت صحیح می‌توان از رخدادهای احتمالی که منجر به صدمات جانی و مالی می‌شود جلوگیری کرد.

مدیر کل راه آهن اراک ادامه داد: در این مانور پناه‌گیری به موقع و مناسب، خروج اضطراری و امن، حمل مصدومان احتمالی، کمک به مصدومان و حادثه دیدگان و نحوه صحیح اطفاء حریق و استفاده مناسب از خاموش کننده‌ها، پایش همکاری و حضور به موقع گروه‌های تخصصی ستاد مدیریت بحران از جمله مواردی بود که مورد تمرین قرار گرفت.