شناسهٔ خبر: 155125 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل جلسه فوری شورای تامین مسکن شهرستان دشتستان

جلسه شورای مسکن شهرستان دشتستان جلسه فوری و تکلیفی در شناسایی و واگذاری اراضی مناسب، تسریع در پرداخت تسهیلات خودمالکی توسط بانک‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ریاست فرماندار دشتستان و با حضور رئیس راه وشهرسازی شهرستان دشتستان، معاون عمرانی فرمانداری و مدیران ادارات دستگاه‌های حمایتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر زهرا هوائی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در این جلسه اظهار کرد: پیرو تاکید استاندار بوشهر در بیست و ششمین جلسه تامین مسکن استان مقرر گردید ظرف مهلت تعیین شده نسبت به تسریع در پرداخت تسهیلات خودمالکی توسط بانک‌ها اقدام و نتیجه آن در جلسه آتی گزارش مثبت و قابل قبولی ارائه شود. 

هوائی گفت: تفکیک قطعات توسط راه و شهرسازی در بعضی از شهرهای زیر۲۵۰۰۰ نفر این شهرستان انجام شده و تحویل بنیاد مسکن شده فلذا بنیاد مسکن شهرستان مطابق دستورالعمل نسبت به قرعه کشی، تخصیص زمین و انعقاد قرارداد اقدام کنند. 

وی افزود: در شهر برازجان اراضی جهت الحاق به محدوده شناسایی شده و در حال بررسی است و این اداره در تلاش است که هر چه سریعتر در این اراضی تعیین تکلیف شود. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان با تاکید بر اینکه مجموعه راه و شهرسازی دشتستان نهایت تلاش خود را در به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها بکار خواهد بست اظهار کرد: در کوتاهترین زمان ممکن پروژه‌ها تعیین تکلیف خواهد شد  و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. 

احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان ضمن تاکید براینکه دولت نگاه ویژه‌ای به تامین مسکن اقشار ضعیف و فاقد مسکن دارد گفت: در استان نیز استاندار بر تسریع و شتاب این طرح بزرگ تاکید کرد که می‌بایست هرچه سریعتر با همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان اقدامات لازم صورت پذیرد. 

بنافی افزود: مجموعه بنیاد شهید، بهزیستی، کمیته امداد نسبت به تامین زمین مناسب برای واجدین شرایط خود از طریق راه و شهرسازی شهرستان پیگیری کنند. 

وی گفت: مطابق دستور استاندار بوشهر در شهرهایی که زمین مناسب وجود دارد نهادهای حمایتی با تلاش مضاعف خود در جهت شناسایی اراضی و تامین زمین مورد نیاز این قشر آسیب‌پذیر گام‌های موثری بردارند. 

فرماندار دشتستان با اشاره به واگذاری اراضی تفکیک شده در روستاها تاکید نموده و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌بایست بیشتر تلاش نماید تا بتوان هر چه سریعتر به افراد متقاضی در روستاها زمین واگذار نماید. به طریقی  مشکل مسکن روستائیان را مرتفع نموده وتعدادی از روستاها که زمین آن‌ها تامین گردیده جهت واگذاری هر چه سریعتر اقدام کنند. 

بنافی ضمن تاکید به بانک‌ها در خصوص اعطاء تسهیلات افزود:  نسبت به تسریع در پرداخت تسهیلات خودمالکی مطابق دستورات استاندار اقدام کرده و در جلسه آتی شورای تامین مسکن استان آمار قابل قبولی ارائه شود. 

وی در پایان ضمن تشکر از همه مدیران دستگاههای مرتبط خواستار پیگیری ویژه دستگاههای اجرایی در سطح شهرستان شد چرا که نتیجه تلاش‌ها بصورت هفتگی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و از  عملکرد مثبت هر دستگاه تقدیر خواهد شد.