شناسهٔ خبر: 155155 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ خبر داد؛

رشد ۳۳ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان در ۹ ماه امسال

غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال۲ مدیرکل راه آهن شمال۲ از افزایش ۳۳ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال۲ ضمن تشریح آمار و عملکرد ۹ ماهه صادرات، واردات و ترانزیت بار در پایانه مرزی آستارا، از افزایش ۳۳ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان خبر داد و گفت: تا ابتدای دی ماه سال جاری قریب به ۴۹۸ هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور همجوار آذربایجان مبادله شده که نسبت به رقم ۳۷۴ هزار و ۴۵۴ تن در مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ولدی میزان واردات ریلی کالا را در ۹ ماه امسال ۱۵۲ هزار و ۲۶۸ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به عدد ۹۳ هزار و ۱۶۰ تن در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۶۳ درصد افزایش داشته است. 

به گزارش روابط عمومی راه آهن شمال۲ وی ادامه داد: در ۹ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۳۶ هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا صادر شده و حدود ۲۱۰ هزار تن کالا نیز ترانزیت شده است. 

مدیرکل راه آهن شمال۲ ادامه داد: سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی هستند که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل شده‌اند و چوب، الوار، مواد شیمیایی، غلات و… نیز مهمترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می‌شوند.