شناسهٔ خبر: 155156 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح کرد:

ثبت رکورد بارگیری بیش از ۱۶ هزار تن آهن‌آلات طی ۲۴ ساعت در بندر شهید رجایی

بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پورت اپراتور پایانه کالاهای عمومی شماره ۲ بندر شهید رجایی موفق به ثبت رکورد بارگیری ۱۶ هزار و ۲۰۸ تن آهن‌آلات در۲۴ ساعت بر روی یک کشتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادرودریانوردی، حسین عباس‌نژاد، با اشاره به ثبت رکورد بارگیری بیش از ۱۶ هزار تن آهن‌آلات طی یک شبانه‌روز در بندر شهید رجایی، گفت: حجم عملیات این کشتی ۴۱ هزار و ۴۴۷ تن بوده است.   

وی با بیان اینکه این کشتی دارای ۱۹۰متر طول و ۵۰ هزار تن با ظرفیت بارگیری بوده است، بالاترین رکورد ثبت شده در این بندر را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد.  

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری به تشریح عملکرد ۹ ماهه تخلیه نگله‌(محموله‌های فوق سنگین وارداتی) در بندرشهید رجایی پرداخت و افزود: در این بازه زمانی، نگله‌های سنگینی از جمله یک نگله ۳۵۹ تنی به طول ۳۰ متر، ۴‌.۵ متر عرض در اسکله ۳۲ تخلیه شد.   

به گفته عباس‌نژاد؛ در دی‌ماه امسال نیز یک نگله ۱۱۵ تنی به طول ۳۵ متر با پنج متر ارتفاع در اسکله ۹ بندر شهید رجایی تخلیه شد.   

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: امسال همچنین اسکله نگله‌های ۲۴۳ تن، ۲۰۰ تن و ۱۱۲ تن و نگله‌های ۱۸۲ و ۱۴۰ تن نیز در اسکله شماره ۱۰ بندر شهید رجایی تخلیه شد.   

«نگله» کلمه‌ای است به ظاهر هندی که در بندرها و گمرک‌های جنوب بسیار متداول است با این توضیح که به واحد کالاهای بسته ‌بندی نشده مثل یک شاخه تیر آهن یا یک شمش فلزی سنگین و حتی به یک دستگاه اتومبیل یا تراکتور نیز که اقلام مانیفست و بارنامه یک واحد را تشکیل می‌دهند، نگله می‌گویند.