شناسهٔ خبر: 155157 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تا پایان آذر ماه سال جاری؛

۵۹ مجوز فعالیت سرمایه گذار در بنادر استان بوشهر صادر شد

بندر بوشهر معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این اداره کل با دریافت ۵۹ فقره مجوز ( ۵۵ درصد از مجموعه مجوز های بنادر کشور) در کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، برای دومین سال پیاپی رتبه نخست مجوزهای کمیته مذکور را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، عباس محمدصادقی اظهار کرد: مجوزهای صادره با کاربری‌های صنعتی، نفتی، گردشگری تفریحی و شیلاتی بوده که در ۹ ماهه عمده آن به میزان ۳۴ فقره به مجوز نصب قفس‌های پرورش ماهی در دریا اختصاص دارد. 

وی بیان کرد: در مدت یاد شده مجوزهای موافقت اولیه، ساخت و بهره برداری نیز به ترتیب ۳.۹ و ۱۳ مجوز صادر شده است. 

صادقی افزود: استان بوشهر در راستای تحقق توسعه دریامحوز و تسهیل در سرمایه‌گذاری‌های حوزه بنادر در چند سال اخیر از استان‌های پیشتاز ساحلی کشور برای صدور مجوز فعالیت است. 

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در مجوزهای صادره در بخش پرورش ماهی در قفس به عنوان صنعتی نوپا در استان به طور تقریبی بطور مستقیم برای بیش از ۲۱۰ نفر فرصت شغلی داشته است. 

وی یادآور شد: اینکه بیش از ۵۵ درصد مجوزهای کمیته صدور مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به استان بوشهر اختصاص یافته نشان از اهتمام و اهمیت جدی این اداره کل به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در نوار ساحلی است که این رویکرد همچنان با جدیت دنبال خواهد شد.