شناسهٔ خبر: 155162 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید سفیر جمهوری بلاروس از بندر امام خمینی (ره)

بندر امام خمینی دیمیتری کالتسوف سفیر جمهوری بلاروس در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به ظرفیت‌های ترانزیتی این بندر بزرگ تجاری گفت: بهره‌گیری از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ترانزیتی بندر امام خمینی(ره) در اولویت‌های ما قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، سفیر جمهوری بلاروس در رأس هیأتی مرکب از اعضای اتاق بازرگانی استان خوزستان و رایزن اقتصادی سفارت بلاروس پس از بازدید از مراکز صنعتی و بازرگانی استان خوزستان از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بازدید کرد.

کالتسوف در دیدار با ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و داود چگنی سرپرست امور بندری و اقتصادی این اداره کل با اشاره به سفر هیأت‌های عالی رتبه مقامات بلاروس به کشور، بهره‌گیری از مزیت‌های اقتصادی و بازرگانی ایران را از جمله برنامه‌های جمهوری بلاروس عنوان کرد و گفت: بندر امام خمینی(ره) به عنوان یکی از بنادر بزرگ ایران از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و فرصت توسعه همکاری با این بندر وجود دارد.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از بنادر شمالی و جنوبی کشور و مذاکره با مدیران آن بنادر گفت: علت حضور ما در این بندر بررسی بیشتر برای همکاری در زمینه‌های ترانزیتی است.

کالتسوف با اشاره به جذابیت‌های سرمایه‌گذاری متنوع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و زمینه مهیا برای آن خاطرنشان کرد: شرکت‌های بخش خصوصی جمهوری بلاروس برای همکاری اقتصادی بیشتر و یافتن زمینه مشترک به بررسی این ظرفیت‌ها خواهند پرداخت.

ابوطالب گرایلو در این دیدار با تشریح ویژگی‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اتصال این بندر به راه آهن سراسری کشور، امتداد یافتن این شبکه تا بنادر شمالی کشور و سواحل خزر را از جمله ویژگی بارز آن عنوان کرد.

وی همچنین افزود: اتصال به شبکه سراسری موجب ایجاد ظرفیت ترانزیتی مساعدی برای این بندر شده و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال – جنوب این مزیت را مضاعف کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان طرح اراضی توسعه ای این بندر را فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش لجستیکی عنوان کرد و بیان داشت: ما از پیشنهادهای سرمایه‌گذاران کشور بلاروس در همکارهای در زمینه سرمایه گذاری استقبال می‌کنیم.

در ادامه این دیدار پس از بررسی ویژگی های و ابعاد مختلف ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، هدایایی به رسم یادبود بین دو طرف مبادله شد.