شناسهٔ خبر: 155166 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته گذشته

تعریف و اجرای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه حمل‌ونقل دریایی / حمایت یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی برای توسعه سواحل مکران 

بنادر هرمزگان تعریف و اجرای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه حمل‌ونقل دریایی و حمایت یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی برای توسعه سواحل مکران مهمترین عناوین خبری حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است؛

حمایت یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی برای توسعه سواحل مکران 

هیئت وزیران در جلسه ۱۳/۱۰/۱۴۰۲ به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوبه حمایت یک میلیارد یوروریی صندوق توسعه ملی برای توسعه سواحل مکران را تصویب کرد.

تعریف و اجرای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه حمل‌ونقل دریایی 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تعریف و اجرای۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه حمل‌ونقل دریایی کشور خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها، اشتغال بسیار خوبی در کشور ایجاد می‌کند و موجب رونق اقتصادی خواهد شد.

ترانشیپ کانتینر از مبدا چابهار به بنادر داخلی خلیج فارس امکان پذیر شد 

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اولین محموله کانتینرهای ترانشیپی در بندر چابهار از شناورهای کانتینری مادر تخلیه و به مقصد بنادر داخلی خلیج فارس بارگیری و حمل خواهد شد.

ثبت رکورد بارگیری بیش از ۱۶ هزار تن آهن‌آلات طی ۲۴ ساعت در بندر شهید رجایی 

جلسه هم اندیشی برای تنظیم برنامه و دستور کار همایش دیپلماسی اقتصادی بندری و دریایی در اسفندماه سال جاری به ریاست مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

صادرات سومین محموله صادراتی به روسیه از بندر امیرآباد 

سومین محموله مرکبات مازندران ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ به میزان TEU۱۶ کانتینر به کشور روسیه از طریق بندر امیرآباد صادر شد.

ورود اولین محموله ترانزیتی ریلی پنبه و الیاف از ترکیه به بندر امیرآباد 

مدیرکل بندر امیرآباد از تخلیه ۱۳ واگن حامل ۱۲۲۰ عدل پنبه و الیاف که از طریق ریل از کشور ترکیه و مرز بازرگان به بندرامیرآباد وارد شده بود خبر داد.