شناسهٔ خبر: 155199 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

شناسایی ۱۶۲ مورد تجاوز به حریم راه های خراسان شمالی

حریم ۱۶۲ مورد تجاوز به حریم راه های خراسان شمالی شامل ۹۴ مورد در محورهای شریانی و ۶۸ مورد در محورهای فرعی طی ۹ ماه امسال توسط گشت‌های راهداری شناسایی و برای آن ها اخطاریه صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، معاون راهداری  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در این بازه زمانی ۳۷ مورد ساخت و ساز در حریم راه های شریانی و ۱۴ مورد ساخت و ساز در حریم راه های فرعی قلع و قمع شده است.

حامد معروف به صدور ۷۳ مجوز ساخت و ساز، تاسیسات زیربنایی و راه دسترسی در محورهای استان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین ۵۰ مورد راه دسترسی غیرمجاز در محورهای شریانی و ۵۰ مورد راه دسترسی غیرمجاز در محورهای فرعی مسدود شد.

وی اظهارکرد: به ‌استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تأسیسات به شعاع ۱۰۰متر از انتهای حریم راه‌ها و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا احداث خواهد کرد و یا مسئولیت نگهداری آن را بر عهده دارد بدون کسب مجوز از این وزارتخانه ممنوع است.  

وی ادامه داد: هرگونه سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در حریم راه ها نیازمند استعلام و دریافت مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.