شناسهٔ خبر: 155201 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

صدور بیش از ٧ هزار پروانه عبور بارهای ترافیکی در آذربایجان‌غربی

e5e39c9c-d812-4788-a1cf-ceed95be78c0.jpg امسال ٧ هزار و ٢۵٩ پروانه عبور بارهای ترافیکی در آذربایجان‌غربی صادر شده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی از صدور ٧ هزار و ٢۵٩ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد و گفت: پروانه عبور بارهای ترافیکی برای آن دسته از بارهایی صادر می‌شود که ابعاد و وزن آن‌ها بیش از حد استاندارد باشد و برای تردد در جاده‌ها باید مجوز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته باشند. 

وی اضافه کرد: در این پروانه‌ها مواردی چون سرعت، مسیر مجاز و ساعت حرکت و سایر مقررات بسته به نوع، طول و عرض و وزن و ارتفاع بار درج شده و راننده موظف به رعایت آن‌ها است. 

دست نشان گفت: رعایت الزامات حمل بارهای ترافیکی بدلیل حفظ و حراست از راه‌ها بعنوان سرمایه‌های ملی، تأمین ایمنی لازم در سطح راه‌ها و تسهیل در تردد و جلوگیری از بروز هرگونه اختلال ترافیکی بسیار حائز اهمیت است که شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان باید توجه ویژه‌ای به رعایت این نکات داشته باشند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: محموله‌های ترافیکی عبوری توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل و گشت‌های راهداری سیار در راه‌های استان کنترل می‌شوند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه حمل، تخلفات احصا شده برای صدور حکم به کمیسیون رسیدگی به تخلفات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ارجاع می‌شود. 

وی در پایان اعلام کرد: آمار صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در آذربایجان‌غربی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل که ٩ هزار و ١۵۶ فقره بود، ٢٠ درصد کاهش یافته است.