شناسهٔ خبر: 155204 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

استمرار کاهش ایستایی در پایانه مرزی تمرچین در راستای سرعت بخشی به مبادلات بین المللی   

1af00116-fbad-470e-8dbe-b304d687c775.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از استمرار  روند کاهش ایستایی در پایانه مرزی تمرچین در راستای سرعت بخشی به مبادلات بین المللی خبر داد.  

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با حضور در پایانه مرزی تمرچین و بررسی روند خدمات رسانی در این پایانه، در رابطه با کاهش زمان ایستایی ناوگان باری و ترانزیتی دستورات ویژه‌ای صادر کرد.

وی با اشاره به اهمیت تردد ناوگان باری و ترانزیتی خاطر نشان کرد: پایانه مرزی تمرچین یکی از مرزهای استراتژیک ترانزیتی در سطح استان و کشور بوده که نقش مهمی در امر صادرات و ترانزیت کالا به کشورهای مختلف به خصوص کشورهای همسایه را دارد.

دست نشان اضافه کرد: این پایانه مرزی علاوه بر صادرات، یکی از مرزهای منتخب تردد زائرین اربعین حسینی به کربلای معلی به حساب می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با ابراز امیدواری از افزایش ارائه خدمات‌ مطلوب در پایانه مرزی تمرچین اذعان کرد: ارائه خدمات مطلوب تر، باعث افزایش چشمگیر میزان آمار تردد مسافر و ترانزیت کالا نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری ۶٩۴هزار و ٣۶۵ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۱۳ درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول اعلام کرد: همچنین امسال  بیش از ۷۴ هزار  دستگاه ناوگان باری و نزدیک به ۹ هزار دستگاه ناوگان مسافری پایانه مرزی تمرچین را برای تردد خود انتخاب کرده‌اند.

دست نشان با اشاره به افزایش آمار ترانزیت در مرزهای پنج‌گانه استان اعلام کرد: همچنین در ٩ ماهه گذشته از سال جاری حجم ترانزیت کالا در استان به بیش از ١ میلیون و ۵٠٠ هزار تن رسیده است که تمرچین نقش بسزایی در این حجم از مبادلات داشت.

وی با اشاره به اهداف اصلی این مجموعه گفت: یکی از اهداف اصلی مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مرز کاهش زمان ایستایی ناوگان ترانزیتی صادراتی و افزایش لاین‌های ورود و خروج از کشور بوده و در این زمینه اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در پایان این بازدید اعلام کرد: امیداست به زودی با بازگشایی لاین‌های مد نظر شاهد کاهش محسوس زمان ایستایی ناوگان باری و ترانزیتی در این مرز باشیم.