شناسهٔ خبر: 155208 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۲ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جنوب استان سیستان و بلوچستان

جابه جایی مسافر از چهارمحال و بختیاری۱۹.۵ درصد افزایش یافت معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جنوب استان جابه جا شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، محمد یاسین احمدیان اظهار داشت: طی این بازه زمانی یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۹۰۸ نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، افزایش ۲۲ درصدی داشته است.

احمدیان به تعداد سفر انجام شده از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: جابه جایی این تعداد مسافر با ۲۴۵ هزار و ۳۵۶ سفر انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد سفر، ۶۳ درصد از سفرها درون استانی و ۳۷ درصد سفرها برون استانی بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در ادامه خاطر نشان ساخت : در بخش جا بجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به آن ها ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است .

وی گفت: در سیستم حمل‌ونقل زمینی ، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت قوانین حمل ونقل هستند .

احمدیان خاطر نشان کرد : مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری ،شرکت حمل ونقل ،ناوگان و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.