شناسهٔ خبر: 155236 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماهه سالجاری صورت گرفت؛

رشد ۱۲ درصدی جابجایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل شهرستان قاینات

جابجایی کالا خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قاینات گفت: تناژ جابجا شده در ۹ ماهه ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)؛ رامین رقابتی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قاینات اظهار داشت: برابر بررسی انجام شده از سیستم مدیریت کنترل بارنامه نشان می دهد تناژ جابجا شده در ۹ ماهه ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۲ درصد رشد داشته و سفرهای کامیونی نیز به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۰ در صد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت بیش از یک میلیون و صد تن کالا با تعداد بیش از ۶۸۰۰۰ سفر انواع کامیون و کامیونت در سطح شهرستان به مقاصد درون و برون استان جابجا شده است که عمده کالاهای جابجا شده از مبدا شهرستان به ترتیب انواع سیمان، آهن اسفنجی و انواع سنگ های معدنی بوده است. و همچنین در این مدت بیش از ۸۹۳۸۱ نفر مسافر با تعداد ۱۲۹۰۶ سفر انواع اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه به ترتیب به مشهد مقدس- تهران و بیرجند جابجا شده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قاینات تصریح کرد: درحال حاضر تعداد ۱۳ شرکت حمل و نقل کالا و یک دفتر بارنامه نویسی از شرکت حمل و نقل آسان ترابر بیرجند و ۶ شرکت حمل ونقل مسافر در شهرستان در امر جابجائی کالاو مسافر فعال هستند.

رقابتی یادآور شد: در ۹ ماهه سالجاری دو شرکت حمل و نقل کالا و یک شرکت مسافربری در شهرستان تاسیس و شروع به فعالیت نموده اند.